شناسه خبر : 8047

پوشش بیمه کشاورزی در سمنان تنها ۳۵ درصد است

پوشش بیمه کشاورزی در سمنان تنها 35 درصد است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان گفت: به دلیل همپوشانی بیمه‌های متعدد، فقط ۳۵ درصد از جمعیت بیش از ۵۷ هزار روستایی و عشایر استان زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزی هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد فرزاد با بیان اینکه جمعیت زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزی در استان سمنان به 20 هزار نفر می‌رسد، افزود: به دلیل هم‌پوشانی برخی از بیمه های دیگر از جمله سازمان تامین اجتماعی، آمار دقیقی از میزان پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایر در دسترس نیست.
وی با اشاره به این که برخی افراد ساکن روستا، در شهرها شاغلند و از خدمات دیگر بیمه ها استفاده می کنند، گفت: پیش بینی می شود 80 درصد جمعیت روستایی استان سمنان زیر پوشش انواع بیمه‌ها باشند.
فرزاد، ایجاد 10 کارگزاری خصوصی جدید را از اسفند 95 در استان سمنان برای اشاعه و افزایش بیمه شدگان کشاورزی روستایی و عشایر از عملکردهای این نهاد برشمرد و گفت: با توجه به این که بیمه روستایی و عشایر اختیاری است و بیشتر افراد قشر متوسط رو به پایین و از سطح سواد کمی برخوردار هستند، اطلاع رسانی، آموزش و آگاهیبخشی از مزایای این بیمه به روستائیان و عشایر از طریق حضور در مناطق روستایی در دستور کار قرار گرفت.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان ، به شرایط سنی بازنشستگی پیش از موعد اشاره کرد و یاد آور شد: افراد بالای 70 سال با 10 سال سابقه کار بازنشسته و از مزایای این بیمه بهره مند می شوند.
فرزاد، به قانون ابلاغ شده مجلس شورای اسلامی درباره شرایط سنی بیمه اشاره و خاطرنشان کرد: حداقل شرایط سنی برای متقاضیان بیمه کشاورزی روستایی و عشایر 18 و حداکثر 50 سال است و متقاضیانی که بیشتر از 50 سال سن دارند از اول مرداد 96 حق ثبت نام در این بیمه را ندارند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان با اشاره به این که درآمد ماهیانه مستمری بازنشستگان از 350 تا 800 هزار تومان است و به انتخاب خود بیمه شدگان بستگی دارد، بیان داشت: پنج درصد از حق بیمه پرداختی افراد زیر پوشش این صندوق به صورت ماهانه و بقیه به دلیل فصلی و موقتی بودن درآمد کشاورزان از برداشت محصول، به صورت 6 ماهه و سالانه قابل پرداخت است.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، سه نوع مستمری شامل مستمری پیری، بازماندگان و ازکارافتادگی به اعضای خود پرداخت می کند.
پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان سمنان 57 هزار نفر است که حدود 35 درصد از این جامعه عضو این صندوق بیمه هستند، 900 سرپرست خانوار در حال حاضر مستمری بازنشستگی یا ازکارافتادگی دریافت می کنند.
استان سمنان 308 روستای بالای 20 دارد و تعداد خانوار عشایری در استان سه هزار و 181 خانوار است.

 

ارسال نظر