شناسه خبر : 8039

فعالان قرآنی نیازمند صندوق بیمه‌ای مستقل هستند

فعالان قرآنی نیازمند صندوق بیمه‌ای مستقل هستند

رئیس سازمان دارالقران کریم گفت: بیمه فعالان قرآنی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و دارلقرآن نقشی در معرفی افراد برای استفاده از مزایای این بیمه و تامین اعتبار آن ندارد اما فعالان قرآنی نیازمند صندوق مستقل بیمه هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی قره شیخ‌لو افزود: انتظار از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل صندوق مستقل بیمه فعالان قرآنی برای رفع مشکل بیمه‌ای تمامی فعالان  در این حوزه در سراسر کشور  است.

او بیان کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و محدودیت اعتبار برنامه‌ای برای ساخت و احداث ساختمان‌های جدید دارالقرآن کریم نداریم و توصیه می‌شود از فضای موجود مدارس،مساجد،حسینیه ها و بقاع‌ متبرکه برای فعالیت‌های قرآنی  استفاده شود.

او با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها سه مورد ترجمه قرآن کریم در کشور اتفاق افتاده، اظهار کرد: پس از انقلاب  این آمار به بیش از ۱۰۰ مورد رسیده است .

وی در عین حال گفت که درگیرهای مضاعف زندگی امروزی مانع از وقت گذاشتن بسیاری از مردم برای قرآن کریم شده و یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ قرآنی توسعه معنویت و اصلاح سبک زندگی به شیوه خواسته مقام معظم رهبری است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار هیات مذهبی فعال در کشور در توسعه و رونق فعالیت‌های قرآنی افزود:با وجود امضای تفاهم‌نامه بین شورای عالی هیاهای مذهبی با سازمان دارالقران مبنی بر اعزم مربی برای آموزش دوره های قرآنی در هیات‌ها، این تفاهم‌نامه هنوز عملیاتی نشده است .

دارالقران‌های استان اردبیل رتبه یک کشور را دارند

قره شیخ‌لو گفت: فعالیت‌های قرانی موسسات، خانه های قرآنی ،محافل انس با قرآن وجمعیت تحت پوشش دوره‌ای آموزش قرآن کریم استان اردبیل حاکی از موفقیت این استان در توسعه  فعالیت‌های مختلف قرانی از جمله مسابقات ،محافل قرانی و همچنین تلاش دست‌اندرکاران در ترویج فرهنگ قرآنی در  این استان است .

او بیان کرد: از سال ۸۶ تا ۹۷ فعالیت دارالقرآن‌ها و موسسات قرآنی استان اردبیل در کشور عنوان رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده و این امر نشان از اهمیت قرآن در مناطق با سبقه فرهنگی و قرآنی این استان است.

 

ارسال نظر