شناسه خبر : 8023

پرورش منابع انسانی متخصص در صنعت بیمه مغفول مانده/ دامپینگ ریشه در مدیریت شرکت‌های بیمه‌ای دارد

پرورش منابع انسانی متخصص در صنعت بیمه مغفول مانده/  دامپینگ ریشه در مدیریت شرکت‌های بیمه‌ای دارد

رئیس شعبه شرکت بیمه تعاون در استان آذربایجان غربی، پرورش منابع انسانی متخصص را یکی از موارد مغفول مانده در صنعت بیمه دانست و جانشین پروری و توجه به نیروی انسانی را عامل سرمایه اصلی و یکی از فاکتورهای موفقیت صنعت بیمه برشمرد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، علیرضا خزانی در گفت‌وگو با چابک آنلاین، با بیان اینکه "صنعت بیمه کشور در حال حاضر با دو چالش عمده روبرو است"، گفت: شرکت های بیمه فرهنگ سازی لازم را انجام نداده و زیرساخت های کافی هم برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشورفراهم نیست، از سوی دیگر شرایط موجود اقتصادی و تحریم ها سبب شده صنایعی که به تحریم ها وابسته هستند، فعالیت های اقتصادی آنها کاهش پیدا کند.

وی، دامپینگ را یکی دیگر از مشکلات صنعت بیمه عنوان کرد و افزود: این مساله ریشه در مدیریت شرکت‌های بیمه دارد و نمایندگان به خودی خود و تا زمانی که مجوز از ستاد نگرفته اند نمی توانند نرخ شکنی کنند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه در استان آذربایجان غربی، ادامه داد: برخی از شرکت های بیمه نرخ و شرایط نا مساعدی که هیچ تناسبی با ریسک ندارد ارائه می کنند، آنها به هر قیمتی زیر بار خسارت های سنگین می روند که این مساله هم بازار و هم جایگاه شرکت های بیمه را در قبال بیمه گذاران تخریب می کند.

خزانی، با اشاره به پتانسیل بالای استان آذربایجان غربی، گفت: سهم این استان از صنعت بیمه بین 1.8 تا 2 درصد است و شرکت بیمه تعاون حدود 2 درصد از سهم بازار استان را در اختیار دارد، همچنین بیمه های اشخاص و عمر و سرمایه گذاری، رشته های بکری در این استان بوده و ضریب نفوذ بیمه در این حوزه پایین است.

رئیس شعبه شرکت بیمه تعاون در استان آذربایجان غربی با بیان اینکه "استقبال مردم این استان بیشتر به سمت بیمه های اجباری و  درمان تکمیلی است" افزود: بیمه های عمر روندی رو به رشد داشته و تجربه سیل اخیر هم باعث شد که رویکرد جامعه نسبت به بیمه های آتش سوزی مثبت شود و روند رو به رشد در فروش این بیمه نامه ها داشته باشیم.

خزانی خاطر نشان کرد که "شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان تلاش می کند که شرکت های بیمه همسو باشند وبه یک سری پرتفوهای خسارت بار که هیچ سودی هم برای شرکت بیمه ندارند اکتفا نکنند.

وی گفت که " بیمه مرکزی قصد دارد یکسری کارهای نظارتی و اجرایی را به سندیکای بیمه گران ایران واگذار کند" و افزود: "این بحث پیش بینی شده و اجرا هم خواهد شد همانطور که شوراهای هماهنگی ایجاد شد و خیلی از مشکلات را در استان‌ها با کمک یکدیگر رفع کردند."

 

ارسال نظر