شناسه خبر : 8003

پرونده پرداخت خسارت‌های سیل در تجارت نو بزودی بسته می‌شود

پرونده پرداخت خسارت‌های سیل در تجارت نو بزودی بسته می‌شود

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه تجارت نو، اعلام کرده است که تمامی خسارت‌های سیل توسط شرکت بیمه تجارت نو پرداخت شده و پرونده خسارت سیل به زودی بسته می‌شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، بارندگی‌های شدید و سیلاب که از اواخر اسفند ۹۷ آغاز شد و تا اواسط فروردین ۹۸ ادامه یافت، بیشتر استان‌های کشور را درگیر خود کرد که برآورد شده میزان خسارت‌ ناشی از سیلاب  ۳۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

برآورد شده که میزان خسارت این حادثه درصنعت بیمه ۳۶۵ میلیارد تومان بوده که ازاین مبلغ تا به حال حدود ۱۴۲ میلیارد تومان به زیان‌دیدگان سیل در استان‌های آسیب دیده پرداخت شده است.

دربین استان‌های سیل زده بیشترین خسارات‌های اعلام شده به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان با ۲۲.۱۲ درصد، گلستان ۲۰.۷۹ درصد، لرستان ۱۳.۴۸ درصد، همدان ۶.۰۵ درصد و مازندران به میزان ۵.۳۸ درصد است. 

گویا، از بین مؤسسات بیمه نیز شرکت بیمه تجارت نو با ۵۱.۴۵ درصد، بیمه میهن ۲۰.۱۲ درصد، بیمه کوثر ۱۳.۳۹ درصد، بیمه آرمان ۵.۹۴ درصد و بیمه ایران نیز با ۱.۴۹ درصد بیشترین موارد خسارت اعلام شده را دارند.

احسان مرادی در گفت و گو با چابک آنلاین در خصوص خسارت پرداختی این شرکت بابت سیل پیش آمده در استان های کشور گفت: کل خسارت ها ی استان های خسارت دیده که شامل 56 هزار پرونده بود پرداخت شده ودر چند روز آینده پرونده کل خسارت های سیل  در این شرکت بسته می‌شود.

وی، بیان کرد: از آنجائیکه این بیمه نامه ها دارای پوشش اتکائی خوبی بودند و ریسک بین کل شرکت های بیمه ای توزیع شده مشکلی در پرداخت خسارت ها برای شرکت به وجود نیامده است.

مرادی اذعان داشت:شرکت های بیمه ای با وجود تحریم ها، بازاری را از دست نداده اند زیرا برای پوشش دادن ریسک های بزرگ که گاهی  خسارت وارده آنها چند صدبرابر سرمایه یک شرکت بیمه‌ای است از بیمه‌های اتکایی استفاده می‌شود و آن خسارت مابین شرکت‌های بیمه‌ای توزیع می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه تجارت نو ادامه داد: در دوران قبل از تحریم و با وجود بیمه گران اتکایی در خارج ازکشور،این امکان وجود داشت که ریسک های بزرگ  بین آنها توزیع شود.

وی، اظهار کرد: در حال حاضر بیمه گران اتکایی بزرگ دنیا به دلیل شرایط تحریم از پذیرش بیمه اتکایی شرکت های بیمه ای داخلی  خودداری می کنند و  اگرهم  بپذیرند در پرداخت خسارت دچار مشکل خواهند شد زیرا عملا امکان  تراکنش مالی وجودندارد.

مرادی عنوان کرد:  بعد ازاعمال تحریم ها دو امکان در کشور به وجود آمد یکی اینکه شرکت‌های بیمه اتکایی داخلی افزایش سرمایه داده وتوان بیشتری یافته و در پذیرش اتکایی مشارکت بیشتری می کنند علاوه بر آن بیمه مرکزی نیز با ایجاد صندوق ویژه تحریم  یکسری از پوشش های اتکایی را قبول می‌کند.

وی افزود: بنابراین شرکت های بیمه ای بازاری را از دست نداده اند و به کار خود با شرکت های بیمه اتکایی داخلی و پوشش های بیمه مرکزی ادامه می‌دهند.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه تجارت نو در خصوص افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشور گفت: بزرگترین مورد این است  که شرکت های بیمه ای باید دارای شرایط مالی خوبی باشند در بازار سرمایه هم همین موضوع صدق می‌کند.

وی اظهار کرد: درحال حاضر بزرگترین مشکلی که شرکت های بیمه‌ای با آن درگیر هستند مالیات بر ارزش افزوده است که چندین سال است تعیین تکلیف نشده است.

وی بیان کرد: اگر خسارتی در کشور به وجود بیاید در نهایت جبران خسارت آن بر عهده دولت است و چقدر بهترمی شود  که  توان شرکت های بیمه ای تقویت شود تا در آینده مشکلات دولت کمتر شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه تجارت نو گفت: در مورد صنعت بیمه باید فرهنگ سازی انجام شود و این اطلاع رسانی وظیفه نهاد حاکمیتی و بیمه مرکزی است که مزایای طرح های بیمه‌ای را برای همگان توضیح دهد مانند بورس و اوراق بهادار که با اطلاع رسانی درست در حال حاضرعموم مردم از آن استفاده می کنند.

 

ارسال نظر