شناسه خبر : 8002

قطعات فاقد بیمه نامه از گمرک ترخیص نمی‌شوند

قطعات فاقد بیمه نامه از گمرک ترخیص نمی‌شوند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک گفته است که باوجود اینکه تحریم های بسیاری بر علیه کشور اعمال شده و بر روی موضوعات متفاوتی اثر گذاشته اما درخصوص پتروشیمی خارگ مشکلی پیش نیامده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین، غلامرضا امیرشقاقی گفت: اگر گزارش های مالی پتروشیمی خارک را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که این شرکت همچنان درحال فروش محصولات خود است.

وی افزود: وضعیت صادرات نیز مناسب بوده و محصولات این شرکت به دلیل نزدیکی مسافت و کمتر بودن هزینه حمل و نقل به کشورهای آسیای جنوب شرقی صادر می شود.

امیرشقاقی اظهار داشت: شرکت های پتروشیمی تمام ارز خود را به جز مواردی که صرف واردات قطعات و وسایل دیگر می شود به کشور بازمی گردانند.

وی اضافه کرد: تمام شرکت های پتروشیمی ارز ناشی از صادرات را به کشور بازمی گردانند و از سوی دیگر نگهداری ارزدر خارج از کشور به صرفه نیست و خطراتی دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک در پاسخ به بیمه کردن قطعات و تجهیزات شرکت های پتروشیمی گفت: در حالت کلی زمانی که قطعه ای وارد کشور می شود، بیمه بودن آن قطعه جزء ملزومات گمرک محسوب می شود و قطعه ای که بیمه نداشته باشد، ترخیص نمی شود.

به گفته وی، شرکت های بیمه‌ای نیز در این خصوص همکاری لازم را با شرکت های پتروشیمی انجام می دهند.

امیرشقاقی تصریح کرد: درهر حال نرخ های بازار جهانی بر تمام شرکت ها در دنیا اثر می گذارد و شرایطی را به این شرکت ها تحمیل می کند اما پتروشیمی خارک تا امروز شرایط مناسبی داشته و حتی درمقایسه با سال گذشته، شرایط بهتر شده است.

 

ارسال نظر