شناسه خبر : 7989

درآمد شرکت‌های بیمه‌ای از اعزام زائران اربعین به ۳۴ میلیارد رسید

درآمد شرکت‌های بیمه‌ای از اعزام زائران اربعین به 34 میلیارد رسید

حجت الاسلام احمد محمدی گفت: اگر ۲ میلیون زائر به عراق سفر کنند و در سامانه سماح ثبت نام کنند درآمد بیمه از محل اعزام زائران با هزینه نفری ۱۷ هزار تومان چیزی حدود ۳۴ میلیارد می‌شود، ولی هیچ خدماتی از بیمه نمی‌بینیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان، حجت الاسلام احمد محمدی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی درباره شیوه خدمات دهی بیمه به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: خدماتی از بیمه برای زائران نمی‌بینیم و در مراسم اربعین رائران نمی‌دانند که به چه مکان‌هایی برای گرفتن خدمات مراجعه کنند.

وی در ادامه گفت: درآمد بیمه از محل اعزام زائران اگر ۲ میلیون زائر به عراق سفر کنند و در سامانه سماح ثب نام کنند با هزینه نفری ۱۷ هزار تومان درآمد بیمه چیزی حدود ۳۴ میلیارد می‌شود، ولی هیچ خدماتی از بیمه نمی‌بینیم و مردم در عراق وقتی با مشکل مواجه می‌شوند نمی‌دانند که باید به کجا مراجعه کنند و از مسئولان ستاد اربعین سوال می‌کنند که باید به کجا مراجعه کنند.

وی در ادامه گفت: درخواستمان از شرکت بیمه اینست که اطلاع رسانی و آموزش دهند و برای مردم شفاف سازی کنند که این پولی که پرداخت می‌کنند صرف چه چیزی می‌شود. مردم بدانند چه خدماتی دریافت می‌کنند و به چه صورتی خدمات بیمه را دریافت می‌کنند.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی در ادامه بیان کرد: بیمه باید نماینده‌های خود را در همه مکان‌ها پر رفت و آمد مستقر کند تا دسترسی مردم آسان باشد و اینکه اطلاع رسانی شود که فلان مرکز در فلان مکان مستقر است و بعضا وقتی با مشکلی رو به رو می‌شوند و در کشور عراق نمی‌توانند کارگزارن بیمه را پیدا کنند وقتی به کشور مراجعه می‌کنند علی رغم ثبت نام در سمانه بیمه پرداخت هزینه درمان آن‌ها را قبول نمی‌کند.

مردم در عراق مجروح می‌شوند و باید در کشور درمان را ادامه دهند در صورتی که آن‌ها نمی‌دانند باید به کجا مراجعه کنند. یا اینکه مردم نمی‌دانند لوازمی که به همراه دارند تا چه میزان بیمه است و در صورت بروز مشکل تا چه میزان می‌توانند خسارت بگیرند و چطور می‌توانند بگیرند.

وی در ادامه افزود: علت اینکه مردم اقبال چندانی برای پرداخت حق بیمه ندارند این است که از خدمات بیمه آگاهی ندارند، ولی اگر این این مزایا آگاهی داشته باشند حتما از بیمه استقبال خواهند کرد.

 

ارسال نظر