شناسه خبر : 7985

بودجه صندوق ویژه تحریم بسیار ناچیز است

بودجه صندوق ویژه تحریم بسیار ناچیز است

یک کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: شرکت‌های بیمه‌گر برای پوشش ریسک‌های بزرگ به تخصص کافی نیاز دارند و بهتر است پوشش ریسک‌های بزرگتر توسط شرکت‌های بیمه‌گر غیر بومی انجام شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، حسن صدریه در گفت‌وگو با چابک آنلاین گفت: درحال حاضر به دلیل تحریم‌های موجود مبادلات تجاری با مشکلاتی مواجه شده  و به تبع آن از  بیمه نامه‌های اتکایی خارجی هم نمی‌‌توان استفاده کرد.

وی افزود: شرکت‌های بیمه گر اتکایی خارجی در دوره‌ی قبلی تحریم‌ها محموله‌های تجاری را تحت پوشش اتکایی قرار نمی‌دادند و در این مدتی هم که تحریم ها برداشته شد این همکاری به صورت کامل برنگشت.

صدریه ادامه داد: در حال حاضر چند شرکت اتکایی داخلی که تاحدودی قوی هستند پوشش های اتکایی را انجام می دهند و شرکت بیمه ایران نیز در موارد بسیاری با شرکت های بیمه ای دیگر کنسرسیوم تشکیل می دهد.

به عقیده این کارشناس صنعت بیمه، بودجه یک میلیارد دلاری صندوق ویژه تحریم بسیار کم بوده به خصوص اگر خسارتی رخ دهد و محموله ای دریایی آسیب ببیند این بودجه بسیار ناچیز است.

 صدریه گفت: به دو دلیل از بیمه نامه های اتکایی استفاده می شود مورد اول این است که ریسکی بسیار بزرگ باشد و اگر خطری به وقوع بپیوندد تحمل آن ریسک و مقابله با آن برای شرکت های داخلی پرهزینه باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل شرکت های بیمه با هدف توزیع ریسک برای پوشش دادن این نوع از ریسک ها به دنبال بیمه گر اتکایی غیر بومی هستند.

 این کارشناس صنعت بیمه اظهار کرد: مورد دوم تخصص است که نیاز به بیمه گر متخصص در اموراتکائی است و در برخی موارد این تخصص در داخل کشور وجود ندارد.

 صدریه افزود: درحال حاضرتخصص کافی در بین بیمه گران وجود ندارد و مسئولیت بیمه اتکائی که توزیع ریسک به خارج از کشور است هم اتفاق نمی افتد و اگر اتفاقی رخ دهد تحمل آن برای شرکت های بیمه ای داخلی دشوار است.

 

ارسال نظر