شناسه خبر : 7979

پیوند اعضا تحت پوشش بیمه قرار گرفت

پیوند اعضا تحت پوشش بیمه قرار گرفت

وزیر بهداشت با بیان این که ما هم در حوزه اقدامات کم هزینه سلامت اقدام می‌کنیم و هم کارهای پر هزینه این حوزه را پیش می‌بریم، در عین حال درباره انجام اعمال پیوند عضو در ایران، گفت: حداقل هزینه پیوند در ارزان‌ترین کشورها ۱۰۰ هزار دلار است، اما این کار در ایران با حداقل هزینه انجام می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سعید نمکی تاکید کرد: به عنوان مثال پیوند عضو کاری پر هزینه است و همه کشورها به سمت آن حرکت نمی‌کنند، اما همین حالا در شیراز یکی از مراکز مهم پیوند کبد را در منطقه داریم که بیماران از کل جهان و حتی از کشورهای اروپایی نیز به آن مراجعه می‌کنند؛ چرا که حداقل هزینه پیوند در ارزان‌ترین کشورها ۱۰۰ هزار دلار است، اما این کار در ایران با حداقل هزینه انجام می‌شود. پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادی نیز از مواردی است که در کشور وجود دارد و می‌تواند به عنوان علاج کننده اصلی در بسیاری از بیماری‌ها نقش ایفا کند و ما در وزارت بهداشت علاوه بر تامین هزینه‌های آن و کمک به بیمه‌ها در پذیرش هزینه، تلاش می‌کنیم که بتوانیم این زیرساخت را به عنوان یک حرکت بزرگ علمی در کشور توسعه دهیم.

تلاش برای توسعه مراکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی

وی افزود: البته ما درصدد هستیم تا مراکز پذیره نویسی را در تمام ۳۱ استان کشور داشته باشیم و سیاست وزارت بهداشت این است که با توسعه مراکز دریافت سلول‌های بنیادی بتوانیم این حوزه را تقویت و حمایت کنیم.

نمکی تاکید کرد: برای این موضوع باید با کمک مردم، سمن‌ها و خیرین و هنرمندان فرهنگسازی شود. ما هم در وزارت بهداشت با امکاناتی که داریم تلاش می‌کنیم تا دانشگاه‌های علوم پزشکی با اطلاع رسانی بیشتر، مردم را در جریان این اقدامات قرار دهند.

وی درباره هزینه‌های پیوند سلول‌های بنیادی گفت: هزینه‌های پیوند معمولا در دنیا بالاست و در کشور ما نه فقط در پروسه انجام پیوند، بلکه در مراحل بعدی و داروهای گران قیمتی که بیماران پیوندی نیاز دارند، هزینه‌های بالیای را تقبل می‌کنیم.   البته ما همه این هزینه‌ها را تحت پوشش بیمه بردیم و برای بیمار دریافت کننده پیوند به مراتب ارزان درمی‌آید که اصلا با سایر کشورهای جهان مقابل مقایسه نیست.

 

ارسال نظر