شناسه خبر : 7935

سهم بیمه عمر در ایران حدود ۱۴.۴ درصد است

سهم بیمه عمر در ایران حدود 14.4 درصد است

رئیس کل بیمه مرکزی کشور گفت: با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای معافیت صنعت بیمه از مالیات بر ارزش افزوده رایزنی کرده‌ایم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا سلیمانی افزود: درلایحه اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده، دولت با معافیت مالیاتی صنعت بیمه موافقت کرده بود، اما این بند درکمیسیون اقتصادی حذف شده، اما برای این معافیت، رایزنی لازم را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته سهم بیمه زندگی بیش از ۶۰ درصد بوده اما در کشورمان حدود ۱۴.۴ درصد است، اظهار داشت: بیمه زندگی یا عمر و سرمایه گذاری به درستی برای مردم تبیین نشده است و ما مردم را به استفاده از این نوع بیمه که پس انداز پول های خرد برای هنگام مورد نیاز است، تشویق و ترغیب می‌کنیم.

رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به لزوم جلب اعتماد مردم برای استفاده از بیمه زندگی، خاطرنشان کرد: فرد بیمه شده باید بداند که بیمه زندگی چه ارزش افزوده ای برای او دارد، از این رو سیستمی در حال طراحی است که هر فرد می تواند مانند حساب بانکی، در هر لحظه بداند مبالغی که سرمایه گذاری کرده است، در حال حاضر چه میزان ارزش دارد.

وی از توسعه همکاری با شرکت های بیمه خارجی به ویژه با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: در کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان و سوریه بیمه‌های مشترک ایرانی و خارجی راه اندازی شده و با توجه به روابط حسنه به خوبی فعالیت می‌کنند و بر اساس قانون، بیمه های خارجی نیز میتوانند به شرط برخورداری از کمتر از ۵۰ درصد سهام درکشورمان حضور داشته باشند.

سلیمانی در پایان قم را یک استان فرهنگی و صنعتی دانست و گفت: با توجه به توسعه فعالیت های صنعتی در قم و لزوم استفاده واحدهای صنعتی از بیمه، حضور فعال شرکت های بیمه ای در این استان رو به پیشرفت بوده و امیدواریم در سال‌های آینده سهم بیشتری را نیز به خود اختصاص دهند.

 

ارسال نظر