شناسه خبر : 7927

۲۵ درصدجمعیت کشور تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان است

25 درصدجمعیت کشور تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان است

رازانی، رئیس هیئت مدیره صندوق با نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش چابک آنلاین، اسدالله رازانی گفت: در سایر بیمه ها مبلغی بابت حق بیمه از بیمه شده کسر و مبلغی هم توسط کارفرما پرداخت می گردد و به این صورت بیمه شده می توانند در زمان برخورداری از خدمات صندوق استفاده نماید اما در این صندوق دولت نقش کارفرما را ایفا می کند و معادل دو برابر حق بیمه پرداختی توسط شخص بیمه شده نیز توسط دولت پرداخت می گردد.

وی افزود: صندوق و خدمات صندوق اقدام جدید و بسیار خوبی است که در سال 83 توسط دولت تهیه و بر اساس آن  مقرر شد مخاطبان با مبلغ ناچیزی و تنها با پرداخت 5 درصد از درآمد خود به عضویت صندوق درآید و مانند سایر بیمه شدگان کشوری و لشگری از خدمات بهره‌مند شوند .

وی گفت: در حال حاضر دولت مصمم است افراد باقیمانده در سطح کشور هر چه سریعتر به عضویت صندوق در آیند و این راه، سخت و طولانی است.

 رازانی ادامه داد: 25 درصد از جمعیت کل کشور تاکنون تحت پوشش قرار گرفته‌اند و در این میان استان کردستان از وضعیت بهتری برخوردار است و در سال 97 موفق شده در بین 31 استان رتبه نخست را کسب نماید.

در ادامه آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان ضمن عرض تسلیت ماه محرم، خطاب به رئیس هیئت مدیره اظهار داشت: امیدواریم حضورتان در این جایگاه مایه برکات هر چه بیشتر برای روستاییان باشد.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی باید توجه بیشتری به رفاه، درآمد و آینده روستائیان شود، افزود: به‌دلیل متعادل نبودن توجهات صورت گرفته به روستانشینان، متأسفانه جمعیت روستاها کاهش یافته است.

ایشان با اشاره به اینکه از همان ابتدای کار باید به جنبه‌های رفاهی از جمله امکاناتی چون برق، بهداشت و طرح هادی در روستاها که لازم و ضروری‌ است توجه بیشتری شود، تصریح کرد: متأسفانه بحث اشتغال و درآمدزایی به‌عنوان پایه اصلی و آینده روستاییان و پیش‌بینی وضعیت بیمه‌ای آنان در نظر گرفته نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه هزینه‌های اجتماعی در مناطق روستایی بسیار پایین‌تر از نواحی شهری است، خاطرنشان کرد: بیمه روستایی از جمله مسائل پایه‌ای و اساسی در زمینه بازگشت جمعیت به روستاها است که باید مورد توجه قرار گیرد و بحث‌های اشتغال و ‌توسعه کشاورزی را هم باید از ابتدا مدنظر قرار داد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به دغدغه‌های روستانشینان افزود: اقدامات خوبی در راستای توسعه بیمه روستایی در استان صورت گرفته اما باید بیشتر تلاش کرد.

حجت الاسلام شاهرودی  با تاکید بر اینکه باید برای روستانشینان شغل ایجاد شود، گفت: هر چند سهم ناچیزی توسط افراد به صندوق بیمه پرداخت می‌شود اما گاهاً همین مقدار هم برای برخی از خانواده‌ها سخت و ناممکن است.

وی عنوان کرد: باید سرمایه‌گذاری بودجه‌ها و درآمدهای کسب شده در خود روستاها انجام شود چراکه این کار سبب درآمدزایی برای روستاییان و بهره‌مندی مردم و صندوق بیمه از سود حاصله می‌شود و بهتر است بودجه بدست آمده در پروژه‌هایی که درآمدزایی و اشتغال را به‌دنبال دارد، سرمایه‌گذاری شود چرا که ارائه خدمات واقعی به روستانشینان علاوه بر منفعت‌رسانی به آنان باعث توزیع مناسب جمعیت در کشور می‌شود و از مهاجرت بی‌رویه به شهرها و تراکم جمعیت در نواحی شهری جلوگیری می‌کند.

 

ارسال نظر