شناسه خبر : 7920

حق بیمه درمانی در امارات متحده عربی افزایش یافت

حق بیمه درمانی در امارات متحده عربی افزایش یافت

بخش مراقبت‌های بهداشتی و درمانی دبی قصد دارد به منظور پایداری نظام سلامت، حق بیمه سالانه برنامه مراقبتی و درمانی خود که در حال حاضر از حدود ۱۶۳ تا ۳۰۰ دلار است را افزایش دهد.

به گزارش چابک آنلاین، به منظور انجام این کار، کارفرمایان باید سهم خود را برای تامین هزینه‌های خدمات درمانی بپردازند و در عین حال شرکت‌های بیمه نیز باید تخفیف‌های مورد نیاز ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه کنند.

در حال حاضر نظام سلامت و بیمه‌ای دبی دسترسی به مجموعه‌ای از درمان‌های سرپایی و بستری را در یک دوره ۱۲ ماهه ارائه می‌دهد. کارمندانی که ماهانه حداکثر ۱۱۰ دلار درآمد دارند، واجد شرایط این طرح هستند. با این حال سه سال پس از آنکه دبی بیمه درمانی را اجباری کرد، بیمه گذاران و مسؤلان بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، حق بیمه را برای تامین هزینه‌های سلامت کافی نمی‌دانند.

رییس و مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان دبی گفت: اگر فقط برنامه افزایش حق بیمه به صورت اجباری اجرا شود، احتمال قوی وجود دارد که ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی ضرر کنند. پس از حذف هزینه‌های بیمه درمانی و بیمه شخص ثالث به مبلغ ۱۳۶ دلار، آنچه به منظور ارائه خدمات سرپایی و بستری باقی می‌ماند مبلغی در حدود ۹۵ تا ۱۱۰ دلار است.

از جمعیت ساکن ۴ میلیون نفری دبی، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد در رده پایین درآمدی قرار دارند و به طور معمول تحت پوشش نظام سلامت دبی هستند.

رییس و مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان دبی بیان کرد: بعضی از کلینیک‌ها ممکن است هنوز بتوانند برنامه‌های درمانی ۱۳۶ دلاری را اجرا کنند، اما نمی‌توان از کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی آنان اطمینان داشت.

هر ساله سازمان بهداشت و درمان دبی به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی اجازه می‌دهد تا هزینه‌های مشاوره و درمان خود را دو تا سه درصد افزایش دهند تا بتوانند تورم را تامین و مهار کنند، اما امسال به عنوان آخرین سال هیچ افزایشی مجاز نیست.

 

ارسال نظر