شناسه خبر : 7897

طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی اصلاح شد

طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی اصلاح شد

نمایندگان به منظور تامین نظر شورای نگهبان اولویت استخدام کارشناسان بیمه کشاورزی در وزارت و بانک کشاورزی را مشخص کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی را اصلاح کردند.

براساس این گزارش تبصره ۱ طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی با ۱۷۰ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در صحن اصلاح شد.

در تبصره ۱ آمده است؛ منظور از کارشناسان بیمه کشاورزی، کلیه افرادی هستند که دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در رشته های مجموعه کشاورزی، دامپروری، دامپزشکی، محیط زیست، منابع طبیعی، حسابداری، مدیریت مالی و بازرگانی، حقوق، علوم بانکی و یارانه و رشته های مرتبط با فعالیت های بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی بوده و دارای شناسه (کد) فعال کارگزاری هستند و به عنوان ناظر مقیم، ارزیاب، بیمه گر و مدیرعامل مشغول به فعالیت هستند.

در ادامه نمایندگان تبصره ۴ طرح مذکور را نیز با ۱۶۱ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن اصلاح کردند.

براساس تبصره ۴؛ کارشناسان بیمه کشاورزی که دارای مدرک تحصیلی و سابقه کاری بالاتر هستند، از اولویت استخدام در بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی برخوردارند. وزارت جهاد کشاورزی مکلف است آیین نامه اجرایی مشتمل بر نحوه به کارگیری و سهمیه هر یک از دستگاه های مشمول این قانون را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تهیه کند و به تصویب هیات وزیران برساند. همچنین افرادی که به هر دلیلی از مجموعه بیمه کشاورزی منفک شده اند، مشمول این قانون نمی باشند.

در ادامه نمایندگان تبصره ۷ طرح مذکور را نیز با ۱۵۷ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در صحن اصلاح کردند.

براساس تبصره ۷؛ سازمان تامین اجتماعی موظف است با رعایت قوانین و مقررات ذی ربط، سوابق گذشته و معوق فعالیت کارشناسان بیمه کشاورزی که مورد تایید بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی است را با اخذ کل حق بیمه شامل کارفرما، سهم دولت و سهم بیمه شده، از کارشناسان بیمه کشاورزی، به صورت نقد و اقساط بپذیرد.

 

ارسال نظر