شناسه خبر : 7892

تراز تجاری صنعت بیمه دربخش اتکایی منفی است/ انباشت ریسک در داخل برای شرکت‌ها درآمد زا است / بیمه مرکزی دنبال افزایش مبلغ صندوق ویژه تحریم است

تراز تجاری صنعت بیمه دربخش اتکایی منفی است/  انباشت ریسک در داخل برای شرکت‌ها درآمد زا است / بیمه مرکزی دنبال افزایش مبلغ صندوق ویژه تحریم است

مدیرعامل شرکت بیمه دانا اعلام کرد: تراز تجاری صنعت بیمه در کشور منفی بوده و ریسک‌های ورودی و خروجی یکسان نیستند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، ابراهیم کاردگر در گفت‌وگو با چابک آنلاین گفت: شرکت‌های بیمه‌ای چند سالی است که وارد بخش اتکایی شده و در حوزه اتکایی ریسک‌های خود را واگذار می‌کنند  اما ریسکی به داخل آورده نمی‌شود.

وی، ادامه داد: تراز تجاری بیمه یعنی ریسکی که به کشور وارد و به واسطه آن ارز وارد کشور می‌شود  اما ریسکی که از کشور خارج می‌شود با این مقدار برابر نبود زیرا ریسکی به کشور وارد نمی شد.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا بیان کرد: از نظر فنی ریسک باید از کشور خارج شود و اگر اتفاق ناگواری رخ داد از دنیا خسارت آن گرفته و جلوی سوخت منابع ملی هم  گرفته می‌شود.

کاردگرعنوان کرد: در این فاصله‌ای که ریسک‌ها واگذار می‌شد این موضوع که ریسکی وارد و به واسطه آن ارز وارد کشور شود تقویت نشد.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریمی ، دولت به این جمع بندی رسیده که ریسک‌ها را به صورت کنسرسیوم و توسط صندوق ویژه تحریم در داخل بیمه کند.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا معتقد است که این موضوع برای شرکت‌های بیمه‌ای تا حدودی مثبت است ودرآمدی برای شرکت های بیمه ای ایجاد شده که از نظر فنی درست نیست زیرا باعث انباشت ریسک در داخل می شود.

کاردگر افزود: انباشت ریسک در داخل خطرناک است اما در حال حاضر راهی بهتر از این وجود ندارد و وجه مثبت آن ایجاد درآمد برای شرکت‌های بیمه‌ای و عدم خروج ارز از کشور است.

وی در خصوص افزایش بودجه صندوق ویژه تحریم اینگونه توضیح داد: صندوق ویژه تحریم متعلق به دولت است و اگر اتفاق ناگواری رخ دهد و صندوق توانایی پرداخت آن را نداشته باشد خود دولت کمک می‌کند با این وجود رئیس کل بیمه مرکزی به دنبال افزایش مبلغ صندوق است.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا گفت: دیر یا زود تحریم‌ها برداشته شده و مهمترین نکته این است که راهکاری برای اینکه  فضای کسب و کار بیمه در کشور رونق پیدا کند ایجاد شود و شرکت‌های بیمه‌ای تقویت شوند.

 

ارسال نظر