شناسه خبر : 7880

اخذ مالیات بر ارزش افزوده مأموریت‌های بیمه را سخت می‎‌کند

اخذ مالیات بر ارزش افزوده مأموریت‌های بیمه را سخت می‎‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شرکت‌های بیمه، بدون شک می‌تواند بخشی از ماموریت‌های بیمه را سخت کند که باید از این مسئله پرهیز شود و در جهت حذف این مقوله گام برداشت.

 به گزارش چابک آنلاین، سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر رقمی بالغ بر ۸۶ درصد منابعی که در ازای دریافت بیمه پرداخت می‌ شود صرف خسارات می شود، بنابراین طبق این شرایط اگر صنعت بیمه نتواند خود را احیا کند قطعا ورشکست خواهد شد و باید برای این موضوعات فکری اساسی کرد.

حسینی کیا اظهار داشت: عدم اخذ مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه یکی از راه‌حل‌های موجود است که می‌تواند شرایط را مطلوب کند.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه بدون شک می‌تواند یک بخشی از ماموریت‌های بیمه را سخت کند که باید از این مسئله پرهیز شود و در جهت حذف این مقوله گام برداشت.

 وی با اشاره به تمرکز بر صندوق حوادث طبیعی گفت: باید منابع این صندوق به طور جدی تری در مجلس مورد بازنگری قرار گیرد و منابع آن باید تقویت شود تا این صندوق پاسخگو باشد؛ در ضمن مردم باید با توجه به رویکرد این صندوق به سمت بیمه کردن منازل خود پیش بروند که این می تواند پیشگیری قبل از درمان تلقی شود.

 

ارسال نظر