شناسه خبر : 7871

سهم ۵۰ درصدی بیمه رانندگان کامیون پرداخت نشد

سهم ۵۰ درصدی بیمه رانندگان کامیون پرداخت نشد

دبیر کانون کامیون‌داران کشور گفت: حدود ۱۰ هزار راننده کامیون از سال گذشته تاکنون بیمه شده‌اند اما هیچ کدام از این رانندگان مشمول پرداخت حق بیمه ۵۰ درصدی از سوی سازمان تامین اجتماعی نشدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، احمد کریمی گفت: با وجود اینکه زمان بررسی بودجه، کمیسیون تلفیق مجلس پرداخت سهم ۵۰ درصدی بیمه رانندگان از سوی سازمان اجتماعی را تصویب کرد اما رانندگان در بدو خدمت از ۵۰ درصد سهم دولت محروم هستند.

وی‌گفت: پس از اعتراض‌های رانندگان حمل‌و نقل برون شهری  قرار بر این بود  که ۵۰ درصد حق بیمه همه رانندگان برون شهری اعم از رانندگان در حال فعالیت و رانندگان بدو خدمت توسط دولت پرداخت شود؛ اما سازمان تامین اجتماعی رانندگان در بدو خدمت را مشمول این مصوبه قرار نداد.

دبیر کانون کامیون‌داران گفت: راننده‌ای که در سال‌های گذشته بیمه شده است ماهانه ۳۱۷ هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کند اما راننده‌ای که به تازگی کارت هوشمند دریافت کرده ماهانه ۶۳۴ هزارتومان حق بیمه پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: استدلال سازمان تامین اجتماعی این است که فقط فهرست رانندگانی که در سال اجرای این قانون بیمه شده‌اند را مد نظر قرار دارد؛ درحالی که هیچ محدودیت زمانی و آماری برای این قانون وجود ندارد ضمن اینکه تعداد زیادی از افرادی که از این قانون استفاده می‌کردند یا بازنشسته شدند یا با همکاری کانون به دلیل اینکه راننده واقعی نبودند کارت هوشمند آنها باطل شده است.

دبیر کانون کامیون‌داران خبر داد که تاکنون کارت هوشمند ۲۰۰ هزار راننده غیرفعال شده اما نام رانندگان جدید در فهرست بیمه جایگزین نشده است.

به گفته کریمی درسال گذشته ۱۰ هزار نفر راننده ورودی بیمه شدند اما با احتساب ۲۰۰ هزار نفری که از این شغل خارج شدند و رانندگانی که بازنشسته شدند و یا شغل خود را تغییر دادند جایگزینی به موقع انجام نشده است.

وی‌ گفت: سازمان تامین اجتماعی می‌گوید در بحث پرداخت بیمه‌های مشمول یارانه مثل بیمه کارگران ساختمان و رانندگان از دولت طلبکاریم اما مسائل بین دولت و سازمان به رانندگان ارتباطی ندارد.

کریمی تاکید کرد: همه رانندگان حمل‌ونقل برون شهری که از طریق صدور بارنامه شناسایی شدند همه باید مشمول حق بیمه ۵۰ درصدی شوند.

 

  • مهرداد

    امسال هم سال ۱۳۹۹ سهم۵۰درصدی دولت درمورد بیمه رانندگان جدید پرداخت نشورانند چطوری میتونه هر ماه۷۶۸۳۶۶تومان رو پرداخت کنه مسئولین محترم لطفا پیگیری کنید.

ارسال نظر