شناسه خبر : 7856

مزارع میگوی فاقد بیمه اجازه فعالیت ندارند

مزارع میگوی فاقد بیمه اجازه فعالیت ندارند

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سال آینده به هیچ یک از مزارع میگو بدون انجام بیمه اجازه فعالیت داده نخواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین نقل از دانشجو، خون‌میرزایی اظهار داشت: فصل پرورش آینده در مجتمع میگوی گمیشان بسیار مهم است بنابراین سازمان شیلات با هم‌افزایی دامپزشکی بسیار سختگیرانه در مورد مسائلی از جمله بیمه و رعایت الزامات دامپزشکی ورود خواهد کرد.
وی افزود:‌ در سراسر دنیا بیماری به عنوان یک واقعیت در کنار پرورش پذیرفته شده است ما نیز باید پرورش را با احتیاط کامل در کنار بیماری ادامه دهیم که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان‌ دامپزشکی برای استفاده از دانش روز در این بخش منعقد شده است.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان این که سال آینده به هیچ یک از مزارع بدون انجام بیمه اجازه فعالیت داده نخواهد شد، تصریح کرد: با توجه به این که پرورش آبزیان مشمول بیمه اجباری شده است سال آینده تک تک مفاد این بیمه اجباری اجرایی خواهد شد و به هیچ عنوان مزرعه‌ای حق فعالیت بدون بیمه را نخواهد داشت.
وی همچنین افزود: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از جمله صندوق توسعه ملی سرمایه در گردش را در اختیار پرورش‌دهندگان قرار دهیم و با پرداخت کمک‌های بلاعوض و یا تسهیلات ویژه رونق دوباره مجتمع پرورش میگو گمیشان را شاهد باشیم.
خون‌میرزایی خاطرنشان کرد: با علم به وجود بیماری لکه سفید و در احتیاط کامل و کم کردن آسیب‌ها، مسیر توسعه مجتمع میگو گمیشان ادامه‌دار خواهد بود.

ارسال نظر