شناسه خبر : 7822

طلب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از دولت از مرز ۳ هزار میلیارد تومان عبور کرد

طلب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از دولت از مرز  ۳ هزار میلیارد تومان عبور کرد

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: در این صندوق ۳ هزار میلیارد تومان از دولت بابت تعهدات گذشته طلب داریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، اسدالله رازانی اظهار داشت: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مربوط به روستانشینان است و پس از مصوبه مجلس در سال 90 و در یک تبصره الحاقی نام کشاورزان نیز به آن اضافه شد.

وی با بیان اینکه تاکیدات نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان مبنی بر ضرورت توجه بیشتر به روستانشینان را مدنظر قرار می‌دهد، افزود: در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور 3 هزار میلیارد تومان از دولت بابت تعهدات گذشته طلب داریم.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور تصریح کرد: برای سرپا نگه‌داشتن این صندوق نیازمند حضور مردم و پرداخت حق بیمه خود هستیم چراکه این امر موجب ایجاد انگیزه برای دوران بازنشستگی فرد نیز می‌شود.

 با اشاره به اینکه دولت بخشی از تعهدات خود را که دو برابر فرد بیمه شده روستایی است، پرداخت می‌کند؛ تاکید کرد: لازم است روستانشینان با آشنایی بیشتر با این صندوق و اعتماد به آن، اقدام به بیمه کردن خود کنند.

رازانی خاطرنشان کرد: از 200 هزار خانوار روستایی در سطح استان 50 هزار نفر بدون اینکه حقوق‌بگیر باشند، بیمه شده‌اند و بازنشستگی آنها پیش‌بینی شده که این خدمتی بزرگ از سوی نظام جمهوری اسلامی است.

ارسال نظر