شناسه خبر : 7805

طرح پلاک‌گذاری و بیمه دام عشایر آغاز شد

طرح پلاک‌گذاری و بیمه دام عشایر آغاز شد

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: برای نخستین بار طرح پلاک‌گذاری دام عشایر این شهرستان خراسان شمالی به منظور شناسنامه‌دار کردن آن از هفته جاری آغاز شده است.

به گزاش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی ابراهیمی اظهار داشت: در این طرح برای دام عشایر، شناسنامه صادر می شود که براساس آن صاحب دام، محل و مسیر رفت و آمد دام هم مشخص می شود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح برای عشایر شهرستان گفت: چنانچه در مسیر کوچ، دامی بدون پلاک مشاهده شود به عنوان دام قاچاق محسوب و ضبط می شود که لازم است عشایر نسبت به بیمه و پلاک‌گذاری و تعیین هویت دام خود اقدام کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هم اینک ۵۰ خانوار عشایری در این طرح ثبت نام و اعلام آمادگی کرده اند افزود: هزینه هویت‌گذاری هر راس دام (گوسفند و بز)، ۲۸ هزار و ۲۲۰ ریال است و هزینه بیمه و هویت‌گذاری برای هر راس دام، ۴۱ هزار و ۶۴۰ ریال است.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: در این شهرستان ۳۵۰ هزار راس دام عشایری باید هویتگذاری شود که شناسایی، موقعیت زمانی و مکانی، جلوگیری از قاچاق و سوء استفاده هایی که در زمینه جابجایی دام می شود از جمله اهداف اجرای این طرح مهم  است.

ابراهیمی زمان‌بر شدن تهیه پلاک را از جمله مشکلات طرح عنوان کرد و افزود: با کمک صندوق بیمه محصولات کشاورزی شیروان پلاک گذاری و بیمه دام مابقی عشایری شهرستان انجام خواهد شد.

 شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

ارسال نظر