شناسه خبر : 7777

دو هزار واحد مسکونی در مازندران بیمه شد

دو هزار واحد مسکونی در مازندران بیمه شد

سیل و سیلابی که اواخر اسفند پارسال و اوایل فروردین امسال دستکم به هفت هزار واحد مسکونی در مازندران خسارت زده بود، بر اساس داده‌های موجود سبب توجه بیشتر روستاییان به بیمه واحدهای مسکونی در برابر حوادث طبیعی شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، بیشترین میزان خسارت سیل و سیلاب بهاری امسال مربوط به واحدهای مسکونی روستایی در حدود ۷۰۰ روستای مازندران بود. برابر آمار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۷۵۰ واحد از این تعداد به طور کامل تخریب شد.

مهم ترین کانون سیل و سیلاب مازندران شهرستان سیمرغ بود، شهرستانی که اکنون فرماندار آن می گویند که چهار هزار واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان پس از وقوع سیل و سیلاب بهاری بیمه شده است.

مجتبی حبیب نژاد روشن همچنین از بیمه ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی شهری و یکهزار واحد تجاری هم خبر داد.

وی توضیح داد: بعد از وقوع سیلاب بیمه واحدهای مسکونی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون تمام واحدهای مسکونی در روستاهای شهرستان بیمه شده اند.

حبیب نژاد روشن گفت: در فاز بعدی بنا داریم تا واحدهای شهری را بیمه کنیم و همچنین برای واحدهای تجاری هم با اتاق اصناف رایزنی کرده ایم که برای بیمه واحدهای تجاری وارد عمل شوند .

فرماندار سیمرغ افزود : در بحث بیمه واحدهای مسکونی و تجاری هفت سرفصل تعریف شده است تا چنانچه واحدی دچار خسارت شد بیمه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به فرد خسارت دیده پرداخت کند .

تحویل واحد مسکونی خسارت دیده از سیل تا پایان مهر

حبیب نژاد با بیان اینکه در سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال حدود ۱۵۰ واحد مسکونی در شهرستان سیمرغ تخریب شده است، گفت: تاکنون ۱۴ واحد آسیب دیده به سیل زدگان تحویل داده شد و در هفته دفاع مقدس هم هفت واحد آسیب دیده دیگر به سیل زدگان شهرستان سیمرغ تحویل می شود .

وی با اعلام این که تا پایان مهر ماه هم ۱۵ واحد آسیب دیده دیگر به سیل زدگان شهرستان سیمرغ تحویل خواهد شد، افزود: بخش اعظم دیگر واحدهای خسارت دیده مرحله سقف گذاری را پشت سر گذاشته و به مرحله نازک کاری رسیده است و با هماهنگی های صورت گرفته و تزریق مالی به موقع ، روند ساخت و ساز واحدهای تخریبی رو به جلو است .

فرماندار سیمرغ تعداد واحدهای تعمیری در شهرستان را یکهزار و ۲۰۰ واحد اعلام کرد و گفت که همه واحدهای تعمیری در این شهرستان به اتمام رسیده و تحویل خسارت دیدگان داده شده است .

وی افزود: دولت در بحث تامین اعتبارات تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد تومان به صورت بلاعوض و تسیهلات کم بهره در اخیتار خسارت دیدگان سیل قرار داده است .

فرماندار سیمرغ با اعلام اینکه بخش اعظمی از مایحتاج خسارت دیدگان سیل در این شهرستان تامین شده است، گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ بسته لوازم خانگی شامل هفت قلم کالا هم به خسارت دیدگان تحویل داده شده است .

وی با بیان اینکه در بخش تجاری هم دولت با پرداخت تسهیلات توجه ویژه ای به این واحدها داشته است، توضیح داد: از ۴۰۰ واحد تجاری خسارت دیده در شهرستان سیمرغ تاکنون بیش از ۳۰۰ واحد تسهیلات خود را از پنج تا ۴۵ میلیون تومان که به صورت متغییر بوده است ، دریافت کرده اند .

حبیب نژاد در خصوص خسارت دیدگان بخش کشاورز ی در شهرستان سیمرغ هم گفت : به خسارت دیدگان بخش کشاورزی در این شهرستان هم تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است .

فرماندار سیمرغ در پایان با بیان اینکه سیلاب به پل برج خیل در این شهرستان خسارت وارد کرده است ، افزود : با نگاه ویژه استاندار و معاون عمرانی استاندار مازندران ردیف ویژه اعتباری از محل حوادث برای این پل در نظر گرفته شده است تا با مهندسی این پل نسبت به اصلاح یا پل جدید اقدام شود.

 

ارسال نظر