شناسه خبر : 7766

بیمه خسارت کشاورزان ارومیه‌ای را پرداخت نکرد

بیمه خسارت کشاورزان ارومیه‌ای را پرداخت نکرد

نماینده مردم ارومیه در مجلس، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه حدود ۱۸۷میلیارد تومان به باغات و مزارع کشاورزان ارومیه خسارت وارد شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خانه ملت، نادر قاضی‌پور درباره خسارات بارش‌های اخیر به مزارع و باغات ارومیه، گفت: در روز هفدهم شهریور به واسطه بارش تگرگ بی‌سابقه حدود چهل روستای ارومیه دچار خسارات سنگینی شدند.

عضو فر اکسیون کارگری مجلس با اشاره به اینکه به واسطه بارش تگرگ بی سابقه محصولی بر روی درختان انگور و سیب باقی نمانده است، ادامه داد: مزارع ذرت و گوجه فرنگی نیز بر اثر بارش‌های هفته گذشته دچار خسارت‌های سنگینی شده‌اند.

او با تاکید بر اینکه بر اساس برآرودهای اولیه حدود یکصد و ۸۷ میلیارد تومان به باغات و مزارع کشاورزان ارومیه خسارت وارد شده است، عنوان کرد: باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که درختان آسیب دیده به واسطه بارش‌های هفته گذشته در سنوات آینده نیز امکان محصول دهی ندارند.

 قاضی پور درباره اینکه چه میزان از مزارع تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی بوده‌اند، گفت: متاسفانه به دلیل اینکه در حوادث سال‌های گذشته از سوی بیمه محصولات کشاورزی خسارتی به کشاورزان پرداخت نشده بود آنها نیز اقدام به بیمه محصول خود نکرده‌اند.

او با اشاره به اینکه بخشی از کشاورزان از استان آذربایجان غربی در ارومیه اقدام به کشت محصولاتی مانند گوجه فرنگی کرده‌اند که متاسفانه به دلیل خسارت وارد شده به آنها امکان بازپرداخت بدهی‌های خود را ندارند، ادامه داد: باید به کشاورزان بیمه شده از طریق بیمه خسارت پرداخت شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: باید به برخی از کشاورزان تسهیلات و به برخی دیگر که تمامی زندگی خود را از دست داده وام بلاعوض پرداخت شود.

 

ارسال نظر