شناسه خبر : 7758

طرح فراخوان بیمار در زنجان اجرایی شد

طرح فراخوان بیمار در زنجان اجرایی شد

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان برای رعایت دقیق مفاد حقوق شهروندی، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، مانیتورهای طرح فراخوان بیمار با هدف شفاف سازی و مدیریت نوبت بیماران در پلی کلینیک تخصصی حکیم هیدجی زنجان نصب و راه اندازی شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: پیش از اجرای طرح فراخوان ، بیماران با تجمع در کنار اتاق پزشک صحنه های ناخوشایندی از قبیل درگیری و غیره را رقم می زدند و همچنین سرپا ماندن  آنها در این مکان نیز وجهه ناخوشایند و بی اعتمادی بیماران به سیستم درمانی را موجب می‌شد.

علی محمدی جلوگیری از تجمع بیماران پشت درب درمانگاه های عمومی، کاهش نیاز به حضور فیزیکی منشی پزشک و سایر اقدامات مرتبط، ایجاد اعتماد و تضمین سلامت روانی بیماران از حیث صحت نوبت دهی بدون واسطه نیروی انسانی و رعایت دقیق حقوق بیماران و متعاقب آن تحقق حقوق شهروندی  را زا جمله مزایای اجرای این طرح در استان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: رعایت نظم و کاهش آلودگی صوتی در سالن انتظار، مدیریت نوبت ها توسط خود مراجعین، به حداقل رسیدن سردرگمی بیماران در مراجعه به اتاق پزشکان به دلیل نمایش نام و شماره نوبت بیماران، نام و شماره اتاق پزشکان در مانیتورهای راه اندازی شده پشت درب هر پزشک و استقبال شدید مراجعین از الکترونیکی شدن  تمامی خدمات را از  دیگر  مزایای اجرای این  طرح  است و  تمامی سعی و تلاش  نیز بر ایین  است تا حقوق بیماران بیش از گذشته رعایت شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح  طی چند ماه گذشته به صورت آزمایشی در درمانگاه شهدای شهرستان خرمدره اجرا شد که با رضایت مندی بالای بیمه‌شدگان و مراجعین همراه بود.

وی اظهارداشت: طبق برنامه ریزی ها، مقرر شد پس از تامین اعتبارات لازم  و به لحاظ زیر ساختی و امکانات سخت افزاری، این طرح در همه  مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اعم از مراکز بستری و سرپایی اجرایی شود.

محمدی افزود: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۵ خدمت خود را در قالب میز خدمت بصورت الکترونیکی در سایت فوق به مخاطبین ارائه کرده و ارتقای  این خدمات، موجب کاهش چشمگیری در تعداد مراجعین حضوری شده است.

 هم اکنون ۲ بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.  
۲۳۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، ۳۵ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۱۲ بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان هستند.

 

ارسال نظر