شناسه خبر : 7673

اخذ مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌ها را زمین‌گیر خواهد کرد

اخذ مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌ها را زمین‌گیر خواهد کرد

محمد باسط درازهی در مورد اخذ مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه موضوع مهمی است و در شرایط حساس کنونی کشور به صلاح نیست و مخرب است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، وی افزود: اگر در این شرایط بیاییم مالیات بر ارزش افزوده از بیمه‌ها اخذ کنیم ، بذر ناامیدی را در جامعه تزریق خواهیم کرد.

نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس تصریح کرد:  اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه نهایتاً باعث خواهد شد که اعتماد عمومی به بیمه کاسته شود و بیمه گذاران ریزش کنند و این رویکرد حتماً صنعت بیمه را زمین خواهد‌زد.

عضو کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری در مجلس بیان داشت: بنده نمی‌دانم هدف دوستان موافق با اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه چیست اما هر چه باشد این مسئله مزایا نخواهد داشت و معایب آن بیشتر خواهد بود.

وی تاکید کرد :درست است که ما باید به فکر درآمد‌های مالیاتی باشیم، اما نباید به هر قیمتی مالیات اخذ شود.

درازهی با اشاره به تمرکز بر صندوق حمایت از صندوق حوادث طبیعی گفت: به طور قطع باید مسئولین دولت و مجلس بر حمایت و تقویت از صندوق حوادث طبیعی اهتمام بورزند.

وی تاکید کرد : صندوق حوادث طبیعی صندوق بسیار مهم و تاثیرگذاری است و به نظر بنده مثل صندوق توسعه ملی باید به آن توجه شود. توجه به چنین صندوق‌های می‌تواند کارساز باشد و البته مجلس و دولت باید از آن حمایت کنند.

 

ارسال نظر