شناسه خبر : 7637

صندوق بیمه معدن ۸۵۰ میلیارد بیمه نامه صادر کرد

صندوق بیمه معدن 850 میلیارد بیمه نامه صادر کرد

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تاکنون صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در بخش معدن و صنایع معدنی، ۸۵۰ میلیارد تومان (۷ برابر سرمایه ثبتی) بیمه نامه صادر کرده است.

به گزارش چابک آنلاین، خداداد غریب پور با اشاره به تفاهم نامه صورت گرفته با بانک صنعت و معدن افزود: این بانک قرار است برای تامین مالی معادن کوچک، تسهیلات پرداخت کند.
وی بابیان اینکه تشکیل صندوق حمایت از سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ضروری است عنوان کرد: بایدمدل مناسب در جهان  را  بررسی و آن را در کشور پیاده سازی کنیم.
 برنامه پیاده سازی نظام کنترل مدیریت با حضور 10 شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی 

غریب پور با اشاره به "ایجاد توازن در زنجیره" و "جلوگیری از تضاد منافع" از برنامه پیاده سازی نظام کنترل مدیریت با حضور 10 شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی توسط این سازمان خبر داد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن بیان این مطلب،افزود: ایمیدرو در هفته جاری کارگروه کنترل مدیریت در 10 شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی را راه اندازی می کند.
وی افزود: این شرکت ها شامل «فولاد مبارکه»، «فولاد هرمزگان»، «توسعه معادن و فلزات»، «گل گهر»، «چادرملو»، «ملی مس ایران»، «گهر زمین»، «فولاد خوزستان»، «فولاد خراسان» و «آلومینیوم ایران» هستند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: کارگروه کنترل مدیریت با برخورداری از کمیته های تخصصی، در قالب 3 کمیته شامل «حاکمیت شرکتی»، «استراتژی» و «سرمایه گذاری و پایش ریسک»، فعالیت خواهد کرد.
وی افزود: این کمیته ها، حرکت شرکت ها را در راستای سیاست ها و اهداف توسعه ای کشور نظیر رشد سرمایه گذاری در طرح ها، افزایش ذخیره سازی مواد اولیه استراتژیک در راستای تداوم تولید، حرکت به سمت ارزش افزوده بالاتر، شفافیت و غیره هدایت خواهد کرد.
ضرورت هدایت سود انباشته به سمت پروژه های جدید
غریب پور با بیان اینکه درسال 97، حدود 16 هزار میلیارد تومان سود انباشته در 10 شرکت معدن و صنایع معدنی مذکور وجود داشته است، تاکید کرد: سرمایه ها را باید به سمت اجرای پروژه های توسعه ای و ملی رهنمون کرد. استراتژی ایمیدرو، توسعه بنگاه های بزرگ و حفظ سود در شرکت ها برای سرمایه گذاری است.
وی با اشاره به اجرای طرح جامع فولاد در کشور، گفت: اگر این طرح به طور دقیق اجرا شود و زنجیره به طور متوازن توسعه یابد، تضاد منافع در این صنعت ایجاد نخواهد شد.
پیش بینی حدود 80 هزار واحدی بورس
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: شاخص بورس از نیمه دوم سال 96 تاکنون 3 برابر (از 90 هزار واحد به حدود 270 هزار واحد) شده و با توجه به روند پیش رو، این رقم حدود 70- 80 هزار واحد دیگر رشد می کند.
وی ادامه داد: به نظر نمی رسد در نیمه دوم امسال، اتفاق خاصی در کشور و دنیا رخ دهد. بنابراین باید بررسی شود که سود پیش بینی شده بنگاه ها به چه میزان تحقق می یابد.
ارسال نظر