شناسه خبر : 7606

۸۵ درصد هزینه‌های درمان IVF توسط دولت تامین می‌شود

85 درصد هزینه‌های درمان IVF توسط دولت تامین می‌شود

فوق‌تخصص نازایی و IVF گفت:‌ ۸۰ درصد داروهای IVF، تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، فرناز محمدیان در رابطه با مشکلات بیماران نابارور و نیازمند به درمان IVF،  اظهار کرد: یکی از مشکلات بیماران نیازمند به IVF در  گذشته این بود که این بخش فقط در کلان‌شهرها و شهر تهران مستقر و بیماران مجبور بودند به مراکز خصوصی IVF مراجعه  کنند.

وی افزود: این بیماران علاوه بر هزینه‌های بالای این مراکز، با هزینه‌های رفت و آمد و اسکان با مشکلات بسیاری مواجه بودند و به خاطر هزینه‌های بالای رفت و آمد و خصوصی بودن مراکز IVF تاکنون ‌موفق به دریافت درمان نشده بودند؛ سبب شده با بیمارانی با ناباروری‌های 15، 20، 18 ساله مواجه شویم.

محمدیان تصریح کرد: از سال 1390 راه‌اندازی مرکز IVF شروع  شد. راه‌اندازی این مرکز به دلیل دستگاه‌های گران‌قیمتی که دارد با مشکلاتی در راه‌اندازی مواجه شده‌ایم، ولی خوشبختانه مرکز IVF از سال 1394 گام به گام راه‌اندازی شد. در اردیبهشت‌ماه سال 94 مرکز IVF استان  زنجان موفق به انجام 12 پروسه IVF شد  که در این مرحله حدود 50 درصد موفقیت داشته‌ایم که به تدریج این آمار رو به افزایش است.

این فوق‌تخصص نازایی و IVF ادامه  داد: از سال 94 تا پایان تیرماه امسال حدود 679 سیکل IVF در مرکز IVF انجام شده است که موفقیت آن حدود 34.4 درصد بوده که نرم استاندارد این عمل بین 30 تا حداکثر 35 درصد است. IVF روندی  است که داروها و تجهیزات درمانی بسیار گران‌قیمتی دارد که به همین دلیل نیازمند بررسی و نظارت دقیق است. روند درمانی IVF طولانی  مدت است؛ به ‌طور مثال برای هر فرد حدود یک ماه و نیم طول می‌کشد.

محمدیان تصریح کرد: در استان زنجان 116 تولد داشته‌ایم که از این تعداد تولد، 140 نوزاد زنده متولد شده است که 23 نفر آن‌ها بارداری‌های  2 یا 3 قلو بوده‌اند. در حدود 41 مورد در دوره بارداری به سر می‌برند. خوشبختانه در راستای افزایش جمعیت با همکاری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی استان و نهاد رهبری، 85 درصد هزینه‌های IVF را  دولت تقبل می‌کند و 15 درصد مابقی به عهده خود بیمار است. اکنون 80 درصد داروهای IVF تحت پوشش بیمه بوده، در نتیجه بیماران با هزینه کم به باروری می‌رسند.

ارسال نظر