شناسه خبر : 7582

مشکل بیمه کارگران کارخانه قند فسا به صورت موقت رفع شد

مشکل بیمه کارگران کارخانه قند فسا به صورت موقت رفع شد

مشکل بیمه کارگران کارخانه قند فسا که خواستار دخالت فرمانداری این شهرستان برای رفع آن شده بودند با پیگیری این دستگاه اجرایی به صورت موقت رفع شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا یکشنبه گفت: بیمه کارگران کارخانه قند فسا به دلیل پرداخت نکردن توسط مجموعه با مشکلاتی مواجه شده بود.
سلیمان کرمی اظهار داشت:طی هماهنگی با مدیرکل تامین اجتماعی استان و پرداخت درصدی معوقات بیمه کارگران به تامین اجتماعی لیست بیمه تحویل و مشکل بیمه کارگران به صورت موقت رفع شد.
وی علت تجمع هفته اخیر کارگران کارخانه قند فسا در مقابل فرمانداری ویژه این شهرستان را عدم دریافت حقوق و مزایای خرداد و تیرماه عنوان کرد و گفت:طی توافق با مالکین کارخانه قرار شد یکماه حقوق خرداد ماه پرداخت شود.
فرماندار ویژه فسا گفت: طی جلساتی که برای احترام به حقوق کارگران با مدیر عامل کارخانه قند فسا داشتیم، مدیر کارخانه حقوق اسفند ۹۷  و فروردین و اردیبهشت ۹۸ آنها را نیز پرداخت کرد.

کارگران کارخانه قند فسا برای پنجمین بار در سالجاری در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند و از مسئولین خواستار پیگیری مطالباتشان شدند.

کارگران کارخانه قند فسا می گویند:‌ تا پیش از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی، از  امنیت شغلی و حمایت بیشتری برخوردار بودیم.

دی ماه سال ۹۵ این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد. 

 این کارگران می گویند همواره با پرداخت نشدن حقوق و مزایا یا تعویق این مبالغ مواجه هستیم که برای رفع این مشکل و با همین هدف و خواسته بارها به فرمانداری شهرستان فسا رفته اند که از جمله در تاریخ‌های ۲۸ فروردین، ۹ تیر، ۲۰ و ۲۱ تیر ماه و ششم مرداد ۹۸  همچنین اواخر هفته گذشته (هفته اول شهریور ۹۸) در مقابل فرمانداری فسا تجمع کردند.   

 مرتضی شیخ نیا مسئول روابط عمومی کارخانه قند فسا پیشتر گفته بود: در این کارخانه ۲۶۰ نفر کارگر مشغول به کار هستند که ماهیانه برای پرداخت دستمزد آنها به بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان منابع مالی نیاز است.

او توضیح بیشتری درباره دلایل پرداخت نشدن پول کارگران نداد.

هر بار با تجمع  کارگران کارخانه قند فسا مقابل فرمانداری این شهرستان، جلسات با حضور مسئولان این شهرستان ،مالک کارخانه و نماینده کارگران برگزار می شود و مالک کارخانه قول هایی می دهد. 

کارخانه قند فسا در سال ۱۳۳۳ تأسیس و در سال ۱۳۳۵  بهره برداری شد.

ظرفیت تولیدی آن ۸۰۰ تن چغندر در روز است و  این کارخانه در فصول مختلف نسبت به تصفیه شکرخام و تولید شکر سفید و قند کله اقدام می کند.

درسایت خبررسانی این کارخانه آمده است: ظرفیت تصفیه شکرخام از ۱۲۰ تن در روز  به ۲۵۰ تن رسیده است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

 

ارسال نظر