شناسه خبر : 7574

۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای صنعتی سمنان بدهی دارند

۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای صنعتی سمنان بدهی دارند

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان به دلیل کمبود نقدینگی به امور مالیاتی، بانک‌ها و تامین اجتماعی بدهکاری دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالحمید دربانیان افزود: فشارهای خارجی و تحریم به کاهش تولید در بخش صنعت استان سمنان منجر شده و اکنون به دلیل رکود در بازار بسیاری از این واحدها با کمبود نقدینگی مواجه هستند.

وی خاطر نشان کرد: بدهی مالیاتی و بیمه‌ای واحدهای صنعتی و تولیدی نباید به تعطیلی این واحدها منجر شود و با اجرای طرح تقسیط معوقه‌ها باید برای رونق تولید در استان اقدام شود.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان ادامه داد: در ۲ سال گذشته دولت تدبیر و امید برنامه‌های جامع و هدفمندی را برای توسعه بخش صنعت ارایه کرد و افزایش مدت زمان تقسیط بدهی‌های مالیاتی از جمله اقدام‌های مهم دولت برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی بود.

دربانیان اضافه کرد: تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان به دلیل کمبود نقدینگی برای پرداخت اقساط به بانک‌ها بدهی دارند و دولت باید با ارایه تسهیلات و تامین نقدینگی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی تلاش کند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان در قالب سامانه بهین یاب در یکسال گذشته پرداخت شد اما فعالان اقتصادی ۲۵ تا ۳۰ درصد از این تسهیلات دریافتی را برای پرداخت بدهی‌های بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای هزینه کردند و نقدینگی کمی برای تولید کالا باقی می ماند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی در استان مطلوب بوده است اما برای رونق همه‌جانبه در بخش صنعت باید تلاش‌ها مضاعف شود.

سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی فعال است.

 

ارسال نظر