شناسه خبر : 7565

صندوق تامین خسارت‌های بدنی به‌ عنوان بیمه‌گر دوم بیمه شخص ثالث فعال شد

صندوق تامین خسارت‌های بدنی به‌ عنوان بیمه‌گر دوم بیمه شخص ثالث فعال شد

علی جباری، مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: طی سال‌های اخیر بر اساس اهدافی که در دنیا برای صندوق‌های تامین ترسیم شده، صندوق تامین خسارت‌های بدنی نیز با هدف‌گذاری درست و چرخش استراتژیک به‌عنوان مکمل صنعت بیمه و شرکت‌های بیمه عمل کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، علی جباری گفت: این هفته، فرصت مغتنمی برای انعکاس عملکرد دولت و ایجاد فضای امید در کشور برای امیدواری مردم به تلاش دولت به‌عنوان بخشی از نظام جمهوری اسلامی برای ایجاد رفاه بیشتر و عبور از تنگناهای معیشتی و رونق و توسعه اقتصادی در ایران اسلامی است.

جباری افزود: همه ما باید با اتحاد و برادری و انسجام بیشتر در راستای حل مشکلات مردم و تحقق رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید گام برداریم.  مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: ماموریت‌های صندوق در قانونجدید گسترش پیدا کرده و به‌عنوان بیمه‌گر دوم بیمه شخص ثالث و بیمه‌گر اتکایی شرکت‌های بیمه در صنعت بیمه ایفای نقش می‌کند.

جباری یادآور شد: درچند سال اخیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی با پرداخت خسارت مازاد بر تعهدات بیمه‌نامه تعداد زیادی از بیمه‌گذاران شرکت‌های بیمه، موجب جلب اعتماد و اقبال مردم به این صنعت و شرکت‌های بیمه شده است. او یادآور شد: در پنج سال اخیر صندوق توانسته با پیگیری جدی جهت شناسایی و وصول به‌موقع و کامل منابع پیش‌بینی شده در ماده ٢٤ قانون علاوه بر پرداخت بیش از چهار هزار میلیارد تومان خسارت به مردم در سراسر کشور، بیش از ٥ برابر مانده منابع انباشته شده طی ۵۰ سال گذشته، منابع مالی خود را افزایش بدهد.

جباری افزود: صندوق طی ٥ سال اخیر به بیش از یکصدهزار نفر از هم‌وطنان که عمدتا افراد مستاصل و گرفتار بوده‌اند خسارت پرداخت کرده است. به گفته وی با اقدامات صندوق و همکاری خوب قوه‌قضائیه و ستاد دیه تعداد زیادی از هموطنان از زندان آزاد شده و از زندانی شدن تعداد زیادی نیزبا اقدام به‌موقع صندوق طی پنج سال اخیر جلوگیری شده است.

جباری درباره سایر اقدامات انجام شده در صندوق تامین خسارت‌های بدنی یادآور شد: نقش‌آفرینی موثر در اصلاح قانون شخص ثالث، تدوین ٢ راهبرد و ٨ استراتژی همراستا با استراتژی‌های بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد، احصا و بهبود فرآیندها، طراحی و استقرار نرم‌افزار جامع و یکپارچه در صندوق با تمام ویژگی‌های هوشمندی و جامعیت متناسب با سند جامع‌ ای‌تی‌شی از این اقدامات است.

وی افزود: کمیته منابع مالی تشکیل و ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد شد.

ارسال نظر