شرکت‌های بیمه شناخت خوبی از صنعت اتانول ندارند/ ریسک مخازن، دیگ بخار و پمپ‌ها در نظر گرفته نمی‌شود

شرکت‌های بیمه شناخت خوبی از صنعت اتانول ندارند/ ریسک مخازن، دیگ بخار و پمپ‌ها در نظر گرفته نمی‌شود

رئیس هیات مدیره انجمن اتانول ایران با بیان اینکه "واحد های اتانول نیاز دارند که از صفر تا صد فعالیت آنها بیمه شود و هیچگونه مشکلی هم در پرداخت حق بیمه ندارند"، اظهار کرد: "نمایندگان و شبکه فروش شرکت‌های بیمه شناخت خوبی از صنعت اتانول ندارند، همچنین بیمه‌ها تجربه کافی کارشناسی نداشته و خسارت‌ها و حق بیمه‌ها را مانند پتروشیمی محاسبه می‌کنند."

چابک آنلاین،زهرا نامداری، باسم آزدو، در گفت‌وگو با چابک آنلاین، با اشاره به اینکه "بیمه آتش سوزی مهمترین نیاز بیمه ای صنعت اتانول است " گفت: زمانی که کارشناسان بیمه برای مشاوره و بستن قرارداد می آیند از آنها می خواهیم که از صفر تا صد را بیمه کنند، در عمل قبول می کنند اما زمان رخ دادن حادثه، خسارت کمی پرداخت می کنند.

وی، عنوان کرد که"چهار سال قبل یکی از دیگ های بخار ما که تحت پوشش بیمه بود منفجر شد و سه ماه کارشناسان شرکت بیمه برای ارزیابی خسارت رفت و آمد کردند و در نهایت یک مبلغ بسیار ناچیز خسارت پرداخت کردند.

رئیس هیات مدیره انجمن اتانول ایران افزود: حدود 2 سال است که شرکت بیمه ای خود را تغییر داده ایم و قرارداد جدید را با شرکت بیمه کارآفرین کار بسته ایم.

وی با بیان اینکه فعالان صنعت اتانول از بیمه مسئولیت هم استفاده می کنند، گفت که سال گذشته اتفاقی برای یکی از کارگران آنها رخ داده و شرکت بیمه کارآفرین مبلغ 20 میلیون تومان خسارت بابت آن پرداخت کرده است.

رئیس هیات مدیره انجمن اتانول ایران اذعان داشت: مواردتعریف شده از سوی شرکت های بیمه همه نیازهای بیمه ای بخش اتانول را برطرف نمی کند."

آزدو تصریح کرد: نمایندگان شرکت های بیمه شناخت خوبی از صنعت اتانول ندارند، همچنین بیمه ها تجربه کافی کارشناسی نداشته و خسارت ها و حق بیمه ها را مانند پتروشیمی محاسبه می کنند.

 وی افزود: کارشناسان بیمه فقط بحث اشتعال را در نظر می گیرند و ریسک های مخازن، دیگ بخار و پمپ ها را در نظر نمی گیرند.

رئیس هیات مدیره انجمن اتانول ایران با بیان اینکه "قیمت گذاری بیمه ها متناسب با ریسک صنعت اتانول نیست" گفت: شرکت های بیمه برای واحد های اتانول باید از صفر تا صد فعالیت را بیمه کنند و هیچ مشکلی هم برای پرداخت حق بیمه نداریم و هر رقمی که باشد پرداخت می کنیم.

اعضای انجمن اتانول ایران شامل 32 کارخانه است که بسته به ظرفیت تولید هر کدام بین 50 تا 300 کارگر دارند و به گفته رئیس هیات مدیره انجمن اتانول ایران، این اعضا بیمه تکمیل درمان هم ندارند.!

صنعت اتانول یک صنعت با قابلیت اشتعال بالا است و به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه از گردش مالی بالایی نیز برخوردار است.

ارسال نظر