شناسه خبر : 7557

اقتصاد دولتی باید به نفع بخش خصوصی و تعاون لاغر شود

اقتصاد دولتی باید به نفع بخش خصوصی و تعاون لاغر شود

رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به فعالیت ۱۰۰ هزار تعاونی در کشورگفت: این موضوع موجبات اشتغال یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در مراسم چهاردهمین جشنواره تعاونی‌های برتر به نقش تأثیرگذار تعاون در جامعه اشاره کرد و اظهار کرد: تعاون، رکن مهم در تحقق مدل توسعه بومی در کشور است از همین رو باید به این موضوع توجه ویژه انجام شود.

اسدالله رازانی با اشاره به اینکه مدل توسعه در کشور باید بومی باشد، گفت: برنامه ما این است که سهم تعاون در اقتصاد کشور به 25 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به فعالیت 100 هزار تعاونی در کشور افزود: این موضوع موجبات اشتغال یک میلیون و 700 هزار نفر را فراهم کرده است.

رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به اینکه از نظر درصدی 60 درصد از جمعیت کشور به نوعی در یک یا چند تعاونی عضویت دارند، گفت: این امر نشان از گرایش مردم کشور به تعاونی است.

وی با اشاره به اینکه نقش تعاون در اقتصاد کشور تعیین شده است، افزود: اقتصاد دولتی باید به نفع بخش خصوصی و تعاون لاغر شود.

رازانی با اشاره به برنامه دولت و مجلس در راستای توسعه اقتصاد تعاونی افزود: این بخش ظرفیت بالایی در راستای رونق اقتصادی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری چهاردهمین جشنواره تعاون اظهار کرد: این جشنواره با هدف شناسایی تعاونی‌های برتر در حوزه‌های مختلف برگزار شد.

محمدرضا یوسفی با اشاره به اینکه  معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی برای بهره‌گیری سایر تعاونی‌ها از روش‌ها، دستورالعمل‌ها و نمونه‌های موفق، ایجاد فضای مناسب برای انتقال دانش رسمی و بومی از اهداف برگزاری جشنواره تعاونی‌هاست، اضافه کرد: مشارکت تعاونی‌ها در این جشنواره مطلوب بوده و در این راستا از 18 تعاونی برتر تجلیل می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بیش از 4 هزار و 500 تعاونی در استان زنجان به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد هم اکنون یک هزار و 170 تعاونی در استان زنجان فعال است.

وی گفت: با فعالیت این تعاونی‌ها زمینه فعالیت 12 هزار نفر فراهم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به مشارکت بالای تعاونی‌ها در استان زنجان افزود: آمارها نشان می‌دهد 900 هزار نفر از جمعیت استان زنجان در تعاونی‌ها عضویت دارند که شامل حدود 85 درصد از جمعیت استان است.

یوسفی با اشاره به اینکه سال قبل 105 تعاونی با عضویت 902 نفر در استان زنجان تأسیس شد، گفت: امسال نیز 21 تعاونی با 529 عضو در استان آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته در استان در راستای حمایت از بخش تعاون بیان کرد: امسال 200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در حوزه تعاون در استان زنجان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: هفته دولت امسال 47 طرح تعاونی با اعتبار 53 میلیارد ریالی در بخش‌های مختلف افتتاح می‌شود.

رئیس اتاق تعاون استان زنجان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف اظهار کرد: از کل تعاونی‌های استان زنجان 35 درصد در بخش کشاورزی فعال است.

نوروز محمدی با اشاره به اینکه 17.5 درصد از تعاونی‌ها در بخش خدمات و 15.5 درصد نیز در بخش تولید فعال است، تصریح کرد: بیشترین بخش فعالیت‌ها مربوط به کشاورزی است.

وی همچنین گزارشی از تعداد تعاونی‌های فعال در استان ارائه کرد و گفت: بیشترین تعاونی‌ها  مربوط به شهرستان زنجان با 459 مورد است.

در پایان این مراسم از تعاونی‌های برتر استان زنجان در بخش‌های مختلف تقدیر شد.

 

ارسال نظر