شناسه خبر : 7543

بیمه‌ها ۱۰۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌های غرب کشور بدهکارند

بیمه‌ها 1000 میلیارد تومان به دانشگاه‌های غرب کشور بدهکارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طلب حدود یک‌هزار میلیارد تومانی دانشگاه‌های کلان منطقه غرب کشور از بیمه‌ها پرداخت به همکاران، شرکت‌ها ، بازار و... را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، محمود‌رضا مرادی اظهار داشت: طرح افزایش پذیرش ظرفیت دانشجویان پزشکی با توجه به مشکلات گوناگون از جمله کمبود فضای فیزیکی، کمبود اساتید، مشکلات بودجه‌ای، اشباع بازار کار و... نیاز به بررسی کارشناسی بیشتر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: عدم پرداخت به موقع مطالبات بیمه‌ای و طلب حدود یک‌هزار میلیارد تومانی دانشگاه‌های کلان منطقه غرب کشور از بیمه‌ها پرداخت به همکاران، شرکت‌ها ، بازار و... را با مشکلات زیادی مواجه ساخته که لازم است در این زمینه اقدام‌ جدی صورت پذیرد و‌ یا تکالیف دانشگاه‌ها کم‌ شود.

وی افزود: پرداخت حق مناطق عملیاتی در دانشگاه‌ها تبدیل به مشکل شده، زیرا بودجه مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

مقایسه همه پزشکان با 10 درصد از پزشکان‌ پردرآمد کشور صحیح نیست

مرادی عدم‌ وجود بودجه در راستای پرداخت پاداش بازنشستگی موجب نارضایتی بازنشستگان و‌ فشارهای زیادی به دانشگاه‌ها دانست و افزود: برگزاری راهپیمایی اربعین و ‌میزبانی این‌ دانشگاه‌ها مستلزم‌ توجه به تخصیص اعتبارات لازم است.

این مسؤول یادآور شد: توجه به آموزش و‌ پژوهش نباید در سایه زحمات زیاد بخش‌های بهداشت و‌ درمان فراموش شود، چرا که این امر تبعات زیادی در آینده کشور خواهد داشت.

مرادی افزود: تبلیغات گسترده در فضاهای مختلف از جمله فضای مجازی و‌ حتی تریبون‌های رسمی چون صدا و‌سیما علیه پزشکان پسندیده نیست و‌ مقایسه همه پزشکان با 10 درصد از پزشکان‌ پردرآمد کشور صحیح نیست و این‌ در حالی‌ است که تعرفه تمام صنوف و‌ مشاغل افزایش پیدا کرده است، اما هنوز پزشکان با تعرفه‌های قبلی در بیمارستان‌ها کار می‌کنند.

وی عدم تناسب بخشنامه‌ها با وضعیت موجود لازم به بازنگری در تمام معاونت‌های وزارت بهداشت دانست و گفت: طرح‌های عمرانی در اکثر دانشگاه‌ها یا متوقف شده و یا با مشکلات متعددی دست به گریبان است.

وی ادامه داد: در زمینه حقوق دستیاران تخصصی نیاز به بازنگری دارد، زحمات زیادی در بیمارستان‌ها بر دوش آن‌ها است اما حقوق ناچیزی به آنان تعلق می‌گیرد.

ارسال نظر