شناسه خبر : 7526

۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات کشاورزان خوزستان اختصاص داده شد

۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات کشاورزان خوزستان اختصاص داده شد

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبارات برای جبران خسارت کشاورزان آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خانه ملت، جلیل مختار در تشریح جزئیات دلایل تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبارات به کشاورزان استان خوزستان، گفت: سال گذشته در این منطقه مشکلاتی ناشی از خشکسالی و پیش روی آب شور به رودخانه بهمن شیر و اروند رود ایجاد شده و باعث شد بسیاری از کشاورزان آبادان، خرمشهر و شادگان آسیب ببینند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شور شدن آب رودخانه بهمن شیر که تنها منبع تامین آب نخلستان ها بوده خساراتی را به بخش های زراعی و باغات این شهرها وارد ساخت.

وی تصریح کرد: درپی مکاتباتی که با وزیر کشور و سازمان مدیریت بحران استان خوزستان انجام دادیم، میزان خسارات وارد شده به کشاورزان محاسبه شد و به تائید وزارت کشور رسید و نتیجه آن نیز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام شد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان یادآور شد: در پی بررسی های صورت گرفته در نهایت روز گذشته سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به هیات دولت پیشنهاد داد که براساس مواد 10 و 12 مبلغ 20 میلیارد تومان برای جبران خسارت کشاورزان استان خوزستان تخصیص پیدا کند.

ارسال نظر