شناسه خبر : 7475

نامه هشدار آمیز بیمه‌اتکایی‌امین به رئیس کل بیمه‌مرکزی:

انتخابات دبیر کل سندیکای بیمه گران به یک معضل بزرگ تبدیل شده است

انتخابات دبیر کل سندیکای بیمه گران به یک معضل بزرگ تبدیل شده است

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین اظهار کرده است که شرکت متبوع وی با وجود انتقادی که به عدم کارآیی صحیح و مناسب سندیکای بیمه گران ایران دارد، وظیفه خود می داند که در جلسات این مجموعه حضور یابد اما تا کنون دعوتی از شرکت بیمه اتکایی امین به عمل نیامده است.

به گزارش چابک آنلاین، سید مصطفی کیایی در نامه ای که به رئیس کل بیمه مرکزی نوشته است گفت که به دلیل تاکید شورای عالی بیمه در اساسنامه جدید مبنی بر حضور و عضویت کلیه شرکتهای بیمه در سندیکای بیمه گران، علی‌رغم انتقاد به عدم کارآیی صحیح و مناسب سندیکای بیمه گران ایران، وظیفه خود می داند که در جلسات این مجموعه حضور یابد.

وی بیان کرد: مجریان اجرایی در سندیکا انتظامی به اجرای مفاد اساسنامه جدید نداشته و در جلسه اخیر این نهاد که در روز ۴ شهریور ماه برگزار می شود تا کنون دعوتی از  شرکت بیمه اتکایی امین به عمل نیامده است.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین با یان اینکه "عده ای علاقه به پیچیده شدن پروسه انتخابات دبیر کل سندیکا دارند" گفت: بنابر آخرین اطلاعات دریافتی از کمسیون راهبردی سندیکا، با تصویب اساسنامه جدید از اعتبار ساقط است، نسبت به تدوین شیوه نامه انتخاب دبیرکل اقدام نموده است که این مساله نشان دهنده تختی ارکان سندیکا از اساسنامه جدید و مصوبه شورای عالی بیمه است.

به اعتقاد کیایی " شورای عالی بیمه با تصویب اساسنامه جدید شیوه های روشن و دقیق را پیش روی سندیکا قرار داده و شرایط افراد را برای حضور در سمت دبیر کل روشن و شفاف تبیین کرده است.

به گفته وی " موضوع انتخابات دبیر کل سندیکای در داخل و خارج از صنعت بیمه در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ در صنعت بیمه است و توجه افراد بسیاری را به خود معطوف ساخته است.

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین عنوان کرد: این پرسش در افکار عمومی ایجاد شده که در سندیکای بیمه گران چه خبر است که گروهی که سالیان متمادی به این صنعت چنگ انداخته اند برای حفظ عوامل و عناصر منتصب و یا تزریق گزینه مورد نظر خود را به آب و آتش می‌زنند؟

 کیایی ادامه داد: صنعت بیمه در سال های پس از انقلاب در اختیار برخی افراد بوده است که همچنان داعیه پدری و مالکیت را در این صنعت را داشته و مدیریت شرکتهای بیمه در بخش‌های دولتی از گذشته و بخش خصوصی هم اکنون با تصمیمات این افراد هدایت می‌شود و این حضور مستمر و لاینقطع سبب شده حق و حقوق نانوشته ای را برای خود قائل باشند تا جایی که بر روی مصوبه شورای عالی بیمه به عنوان عالی ترین رکن تصمیم‌گیری در صنعت بیمه، شرط و شروط قائل می شوند.

وی از نهاد ناظر خواسته تا "ضمن رسیدگی به این موضوع از سهامداران و اعتبار صنعتی که میلیون‌ها نفر جان و مال خود را به آن سپرده اند و ده ها هزاران نفر در آن اشتغال دارند دفاع کند و اجازه ندهد که عیار این صنعت نزد افکار عمومی با بازی‌های جناحی و احیانا منفعت طلبانه در کنترل گروه های خاص قرار گیرد."

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین اظهار کرده که با توجه به مسئولیت نهاد ناظر مبنی بر نظارت بر حسن اجرای اساسنامه جدید سندیکا با توجه به مصوبه شورای عالی بیمه، عدم دعوت از بیمه اتکایی امین در جلسات سندیکا به منزله پذیرش نهاد ناظر بر عدم عضویت بیمه اتکایی امین در سندیکا تلقی می شود و مسئولیتی متوجه بیمه اتکایی امین نخواهد بود.

ارسال نظر