شناسه خبر : 7464

۷۵ میلیون‌ ایرانی صاحب کارت سلامت می‌شوند

۷۵ میلیون‌ ایرانی صاحب کارت سلامت می‌شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزئیات مباحث اخیر حوزه سلامت را اعم از کمبود پزشک، بحث بیکاری پزشکان، فرار مالیاتی پزشکان، کمبود دارو و تخلفات دارویی تشریح کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سعید نمکی درباره صدور کارت سلامت برای مردم گفت: کارت سلامت برای شهروندان مبتنی بر کد ملی و شناسه داخل پرونده الکترونیک سلامت است که افراد می‌توانند با این کارت به همه مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده و از این سامانه استفاده کنند. قطعاً در این راستا همکاران ما تلاش می کنند تا برای حداقل ۷۵ میلیون ایرانی کارت سلامت را صادر کنیم.

وی درباره نحوه استقرار پرونده الکترونیک سلامت و سامانه مربوط به آن در مطب‌ها و مراکز خصوصی افزود: باید توجه کرد که تقریباً قسمت عمده‌ای از خدمات سلامت در سیستم دولتی به مردم ارائه می‌شوند. از طرفی خوشبختانه با هماهنگی بسیار نزدیک و منسجمی که بین ما و سازمان‌های بیمه سلامت و تامین اجتماعی وجود دارد، تمام مراکز آنها هم تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند. البته در پیوستن بخش خصوصی به پرونده الکترونیک سلامت نقص‌هایی داشتیم که برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تا اواخر شهریور ماه کل بخش خصوصی هم تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت. در آینده ای نزدیک به جز عبور از این دریچه راهی برای دریافت خدمت در نظام سلامت وجود نخواهد داشت.

ارسال نظر