شناسه خبر : 7416

۱۰ هزار منبت کار در انتظار بیمه هستند

10 هزار منبت کار در انتظار بیمه هستند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در سومین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر بر ضرورت بیمه منبت کاران تاکید کرد و گفت: سال گذشته طرحی برای بیمه هنرمندان در مجلس تصویب شد که طبق این قانون دولت موظف است منبت‌کاران را بیمه کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از همشهری، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که باید صادرات مبل و منبت را ارتقا دهیم تا ارزآوری بالایی برای استان و غرب کشور داشته باشد، می‌گوید: بیمه منبت‌کاران از دیگر ضرورت‌هاست. سال گذشته طرحی برای بیمه هنرمندان در مجلس تصویب شد که طبق این قانون دولت موظف است منبت‌کاران را بیمه کند. وی بیان می‌کند: چنانچه ۱۰ هزار هنرمند در صنعت مبل و منبت و ۲۰ هزار هنرمند خیاط بیمه شوند، بیش از ۳۰ هزار شغل در این شهرستان ایجاد می‌شود که در تحقق سند توسعه و ایجاد اشتغال پایدار گامی مهم است.  

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صنعتگران مبل و منبت با مشکل تهیه مواد اولیه و چوب مواجهند، می‌افزاید: با پیگیری‌های لازم و قول مساعد مسئولان ارشد کشوری بخشی از این مشکل حل شده است و امیدواریم شاهد رونق روزافزون و ثبت جهانی این صنعت باشیم. حجت‌الاسلام آزادیخواه ادامه می‌دهد: در حوزه منبت «ریز» کار نکرده زیاد داریم و اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان باید با آموزش و تدوین برنامه‌های راهبردی کمک کند تا منبت ریز ملایر را نیز صاحب برند کنیم.  وی خواستار کمک و حمایت ویژه اتاق بازرگانی استان برای زمینه‌سازی صادرات مبل و منبت ملایر می‌شود و می‌گوید: باید از کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس برای صادرات این صنعت استفاده کنیم.

ارسال نظر