شناسه خبر : 7408

کمتر از یک‌ درصد کشاورزان کردستانی بیمه هستند

کمتر از یک‌ درصد کشاورزان کردستانی بیمه هستند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: ۱۱۴ هزار نفر کشاورز در سطح استان مشغول فعالیتند که کمتر از یک درصد از آنان بیمه هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، سید کمال حسینی در سی‌ودومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست استاندار کردستان برگزار شد، با اشاره به شرایط اقتصادی فعلی کشور اظهار داشت: اتاق به‌عنوان دبیرخانه شورای گفت‌وگو بر این باور است که مشکلات استان را به ‌صورت موردی پیگیری کند.

وی افزود: بهتر است موضوعات را به‌صورت موردی و مشخص در جلسات به صورت کمیته پیگیری کنیم و در این راستا از ظرفیت نمایندگان مجلس نیز کمک می‌گیریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج تصریح کرد: جلسات کارگروه بصورت کارشناسی اجرا و تا وصول نتیجه و پیشنهاد مورد نظر ادامه خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت بررسی و پیگیری موضوع بیمه کارگران کشاورزی و معافیت آنها خاطرنشان کرد: 114 هزار نفر کشاورز در سطح استان مشغول فعالیتند که متأسفانه کمتر از یک درصد از آنان بیمه هستند، بنابراین باید از جامعه کارگری و کارفرمایی حمایت کنیم تا مشکلات این حوزه رفع و مانع خروج کشاورزان از این شغل شد.

حسینی خاطرنشان کرد: در فصل‌های سرد سال بخصوص زمستان بیمه کشاورزان قطع می‌شود و این معضل یکی از مشکلات پیش‌روی کارگران کشاورزی است.

وی معافیت حق بیمه کارفرما را یکی دیگر مشکلات این حوزه دانست و تاکید کرد: معافیت حق بیمه کارفرمای کارگاه کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج عنوان کرد: همواره در جلسات از ایده متخصصین و صاحبنظران استفاده می‌کنیم و امیدواریم در این جلسه مصوبه نهایی برای کمک به بیمه کشاورزان صادر شود.

 

ارسال نظر