شناسه خبر : 7398

ضریب نفوذ فناوری اطلاعات در روستاها به ۴۰ رسید

ضریب نفوذ فناوری اطلاعات در روستاها به  ۴۰ رسید

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: با توجه به پیشینه کار صندوق، ما در حوزه فعالیت کار روستائیان و عشایر به عمق جامعه روستایی نفوذ داشته‌ایم و حمایت از تمامی جامعه روستایی را در دستور کار داریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی شیرکانی در حاشیه بازدید از سالن اختصاصی استارت‌ آپ‌ها در چهارمین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی کشاورزان و روستائیان، با تاکید بر اینکه تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به طور قطع یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: دولت در این راستا خود را متولی امور روستائیان و عشایر می‌داند. در این میان یکی از اساسی ترین اهداف فعالیت های شغلی و اجتماعی، بهره‌مندی از بیمه اجتماعی است که در ارتباط با روستائیان، این مهم را صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر به عهده دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: برای ارتقای توانمندی های روستائیان از ظرفیت استارت آپ ها در کشور استفاده می شود تا از این طریق به هدف یعنی همان تحول در روستاها برسیم.

وی در ادامه فعالیت اکثر غرفه‌ها و شرکت‌کنندگان را قابل تحسین و همراه با نوآوری دانست و افزود: با توجه به تحولات صورت گرفته در زندگی روستایی طی سالیان اخیر، ورود فناوری‌های نو به‌خصوص فناوری اطلاعات به جامعه روستایی ما تحولات شگرفی را در پی داشته است.

شیرکانی تصریح کرد: مفهوم این امر آن است که بهره‌ گیری از خدماتی که تا پیش از این تنها در چارچوب قواعد شهری می‌گنجید، امروز به راحتی در روستا در دسترس هستند و حاصل آن کاهش مهاجرت‌ های گسترده و تقویت شغلی در این مناطق است.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره ضریب نفوذ فناوری اطلاعات در روستاها تصریح کرد: در حالی که ضریب نفوذ فناوری اطلاعات در شهرهای ما رقمی در حدود 60 را نشان می‌دهد، این رقم در روستاها به حدود 40 رسیده است که نشانگر کاهش فاصله معناداری بین شهر و روستا در این زمینه است.

وی در ارتباط با حضور فعالان استارتاپی در نمایشگاه گفت: حضور این دوستان می‌ تواند این نوید را در پی داشته باشد که جایگاه اثربخش این حوزه برای سرمایه‌گذاران استارتاپی روشن شده و ظرفیت اثر بخش توانمندی‌های اقتصادی کشاورزان و روستائیان رو به آشکار شدن بیشتر است.

شیرکانی ادامه داد: یکی از اهدافی که ما برای سال‌ های آتی در نظر داریم، تشکیل کارگزاری‌های مجازی است که برای اجرایی‌کردن آن با برخی فعالان حوزه مجازی و استارت‌ آپ‌ها به گفتگو پرداخته‌ایم.

ارسال نظر