شناسه خبر : 7391

سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی حذف می‌شود

سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی حذف می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با انتقاد از سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی: هرکارگری که مستحق است باید بیمه شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست تخصصی کاگران ساختمانی، تبیین و تشریح عملکرد سازمان و اقدامات آینده با بیان اینکه کنترل بیمه کارگران ساختمانی را در دو مرحله انجام خواهیم داد، گفت: اگر قرار است کارگران ساختمانی بیمه شوند، سهمیه بندی درست نیست و هر کسی که مستحق است باید بیمه شود.

وی گفت: (این) مسئله ساده‌ای است و باید آن را حل کرد.

ضرورت کنترل بیمه کارگران ساختمانی

مصطفی سالاری با اشاره به ضرورت کنترل بیمه کارگران ساختمانی در دو مرحله گفت: در مرحله نخست فهرست اسامی را به انجمن کارگران ساختمانی می‌دهیم.

وی افزود: به شعب ابلاغ شده است با کدملی، بیمه شدگان را با سامانه کنترل کنند و اگر بیمه شده‌ای پروانه کسب در اصناف دیگر داشته باشد، سیستم، این تعارض را متوجه می‌شود و فرد را حذف می‌کند.

سالاری با بیان اینکه موضوع‌های جامعه کارگری بسیار گسترده است: احراز کارگر ساختمانی بودن کار آسانی نیست، در سامانه پالایش کارگران ساختمانی اقداماتی شده است که باید تکمیل و موارد شمول بیمه از طریق سامانه کنترل شود. وی گفت: در مقابل کسانی را هم که مستحق هستند و دیگران به جایشان نشسته اند، شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: مرحله دوم نیز سخت‌تر است و از طریق سامانه و کدملی قابل شناسایی نیست که باید بازرسی‌هایی انجام شود. در کوتاه مدت بخش اول را انجام می‌دهیم که سریعتر افراد مستحق کارگر ساختمانی را که در نوبت قرار گرفته اند، جایگزین افراد غیرمستحق کنیم.

ضرورت پایان دادن به ماجرای سهیمه بندی بیمه کارگران ساختمانی

سالاری با بیان اینکه نشست‌های توجیهی برای انجام این دو مرحله برگزار شده است، گفت: باید ماجرای سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی را در استان‌ها جمع کنیم. وی گفت: خیلی چیز‌ها سهمیه بندی شده است و نمی‌دانم به عنوان مدیرعامل چرا می‌توانم مجوز بدهم که فردی بدون تشریفات استخدام شود. وی افزود: در صورت نیاز افراد باید از بین متقاضیان کار انتخاب شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین درباره احضار کارگران ساختمانی برای کنترل آن‌ها ادامه داد: باید راه بهتری برای کنترل کردن بیمه کارگران ساختمانی پیدا کنیم. وی تاکید کرد: یک روش کنترل، درست نیست و اینکه سرزده بازرس به محل کار برود بهتر است. سالاری افزود: راه‌های بهتر از ان هم می‌توان پیدا کرد تا افراد بی جهت از این عنوان استفاده نکنند.

سالاری با اشاره به اینکه سهمیه بندی همه را آزار می‌دهد و وقتی کسی حقش است نباید در نوبت بماند، افزود: بازرسی‌ها باید ساماندهی شود.

وی بیمه کارگران ساختمانی را بیمه حمایتی خواند و  از نمایندگان مجلس خواست رویه‌ای را معین کنند که مطالبات این سازان وصول شود و بیمه کارگران پایدار بماند. وی گفت: وقتی با کسری مواجه شدیم خدمات رسانی ما مختل می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: به دنبال به روزرسانی پرداخت معوقه‌ها هستیم، زیرا اکنون مقداری روی کیفیت دفترچه بیمه‌ها تاثیر گذاشته است. باید اصلاحات را با کمک مجلس و با رعایت عدالت اعمال کنیم تا در درازمدت با مشکلات بسیار روبرو نشویم.

ارسال نظر