شناسه خبر : 7358

کارآفرین مشکلی در پرداخت تعهدات خود ندارد/ زمان رکورد فروش بیمه‌نامه عمر بیشتر می‌شود

کارآفرین مشکلی در پرداخت تعهدات خود ندارد/ زمان رکورد فروش بیمه‌نامه عمر بیشتر می‌شود

مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین بیان کرد: نقطه قوت شرکت بیمه کارآفرین نقدینگی بالای آن است و این شرکت هیچگونه مشکلی در پرداخت تعهدات خود ندارد و در سال‌جاری ۵۰ درصد رشد در فروش بیمه‌نامه‌های عمر داشتیم.

چابک آنلاین، بهاره تجارباشی، محمد حیدری درگفت و گو با چابک آنلاین گفت:شرکت بیمه کارآفرین ۱۲۰۰ میلیارد تومان سپرده بانکی دارد که ازنظر پاسخ به تعهدات بیمه عمر کافی است زیرا تعهدات هیچگاه هم زمان سررسید نمی شوند و من اعتقادی به حبس این میزان از سرمایه ندارم .

وی بیان کرد: نظر کمیته سرمایه گذاری و هیئت مدیره این است که این مبلغ باید برای اجرای به موقع تعهدات در سپرده های بانکی  باشد و این مبلغ در ۱۳ بانک کم ریسک سپرده گذاری شده است.  

مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین ادامه داد:۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای تعهدات کافی است زیرا نقطه قوت شرکت بیمه کارآفرین میزان نقدینگی آن است و به همین دلیل است که شرکت هرگز وارد مناقصات نمی شود.

حیدری ادامه داد: زمانی که به شرکت پیشنهادی می شود انتخاب بهینه می کنیم و فروش صادقانه را دردستور کار خود قرار می دهیم و به سود محوری فکر می کنیم .

وی اظهار کرد: در شرکت ما هر واحد اجرایی یک اس پی یو دیده می شود یعنی هر واحد اجرایی ترازنامه و سودو زیان جدا داردو اگر نتواند خودگردان شود از چرخه کارآفرین جدا می شود.

مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین گفت: باید آن سهامداری را که از صنعت بیمه رو برگردانده است به صنعت بیمه بازگرداند.

حیدری عنوان کرد: درصنعت بیمه سه ضلع وجود دارد.مشتری، منابع انسانی و سهامدار. فونداسیون اصلی سهامدار است، بنابراین ما استراتژی خود را به جای پرتفوی محوری به سود محوری برگرداندیم. منظور سود خیلی بالا نیست اماباید با بازارهای دیگر قابل مقایسه باشد.

وی در خصوص  نگرانی کاهش فروش بیمه نامه های عمر باتوجه به رکود اقتصادی موجود در بازار بیان کرد: در زمان رکورد، فروش بیمه نامه عمر بیشتر می شود زیرا نگرانی از آینده بیشتر می شود.

مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین بیان کرد: سود سپرده های بانکی در حال حاضر در حدود ۱۸ درصد است و کجا می توان به صورت خورد سپرده گذاری کردو ۲۰ درصد سود گرفت و این ابزار را بیمه نامه عمر بیمه کارآفرین فراهم کرده است.

حیدری تصریح کرد: در ۴ ماهه سال‌جاری نسبت به ۴ ماهه سال گذشته ۵۰ درصد رشد فروش داشتیم.

به گفته وی، شرکت بیمه کارآفرین سالیانه در حدود ۵۰ هزار بیمه نامه عمر جدید تولید می کند و این رقم در سال گذشته به ۴۲ هزار عدد رسیده است و برنامه امسال برروی فروش ۷۰ هزار بیمه نامه عمر است که در این ۴ ماهه ۱۸ هزار بیمه نامه عمر به فروش رسیده است.

مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین عنوان کرد: طرح جدید فروش بیمه نامه عمر بیمه کارآفرین سایت تخصصی دارد که بیمه گزاران آخرین وضعیت خودرا در آنجا می بینند و به نمایندگان کمک کردیم که مراکز تخصصی عمر داشته باشند و مانند شعبه عمل کنند .

حیدری گفت: با این برنامه ریزی‌ها و با توجه به پتانسیل بازار مشکلی در زمینه فروش بیمه نامه های عمر نداریم.

ارسال نظر