شناسه خبر : 7312

۸۰ درصد درآمدهای دانشگاه‌های پزشکی وابسته به پرداخت‌های بیمه‌ای است

۸۰ درصد درآمدهای دانشگاه‌های پزشکی وابسته به پرداخت‌های بیمه‌ای است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد درآمدهای دانشگاه‌های علوم پزشکی وابسته به پرداخت‌های بیمه‌ای است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تقدیر از تلاش خبرنگاران در انعکاس اقدامات و برنامه‌های حوزه سلامت و فعالیت‌های این دانشگاه، اظهارداشت: خبرنگاران دیده‌بان حوزه  سلامت هستند.

وی یادآور شد: در ماه‌های پیش رو مضیقه‌های مالی پیشروی دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان تهران تحت پوشش این دانشگاه هستند، ادامه داد: لازم است انرژی لازم را گذاشته و درآمدهای خود را احصاء کنیم و خدمات لازم را به مردم ارائه‌ دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود:باید در آموزش و پژوهش توقف نکنیم؛ ضمن اینکه  دانشگاه نسل سوم  شعار این دانشگاه است که ما آن را دنبال می کنیم.

کوهپایه زاده با اشاره به منابع درآمدی این دانشگاه، بیان داشت: منابع کارآفرینی و خلق ثروت، مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارآپ‌ها از جمله مراکزی هستند که می‌توانیم تاحد زیادی وابستگی ما را به بیمه‌ها به حداقل برسانیم. 

وی با بیان اینکه ۸۰ تا۹۰ درصد درآمد ما وابسته به پرداخت‌های بیمه‌ای است، گفت:ما باید به سمت استقلال دانشگاه از طریق توانمندی‌های خود برویم.

کوهپایه‌زاده با اشاره به راه‌های برون رفت از مسائل اقتصادی در این دانشگاه، خاطرنشان کرد:جذب دانشجوی بین‌المللی، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت بین‌المللی و گردشگری سلامت از جمله راه‌های برون رفت از مسائل اقتصادی است؛ ضمن اینکه می‌توانیم از طریق محصولات دانش‌بنیان نیز درآمدهایی داشته باشیم.

ارسال نظر