شناسه خبر : 7305

بلاک چین‌ها می‌توانند مسیر آینده بیمه را مشخص کنند

بلاک چین‌ها می‌توانند مسیر آینده بیمه را مشخص کنند

مدیرعامل بیمه سامان با اشاره به اینکه صنعت بیمه در آینده به سمت استفاده از فناوری بلاک‌چین پیش خواهد رفت، افزود: شرکت‌ها به حمایت در حوزه یکپارچه‌سازی نرم افزارها، تسهیل قوانین و مقررات نیاز دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایبنا، احمدرضا ضرابیه درباره استفاده از ظرفیت شخصی سازی بیمه نامه ها با استفاده از فناوری بلاک چین اظهار داشت: بلاک چین هم مانند سایر فناوری های نوین می تواند باعث ایجاد تحول در صنعت بیمه شود. ما باید بستری ایجاد کنیم تا فناوری های نوین از جمله بلاک چین، کلان داده ها، اینترنت اشیا و ... بتوانند مسیر آینده در صنعت بیمه را مشخص کنند.

وی درباره اینکه آیا صرفه اقتصادی وجود دارد تا یک شرکت بیمه یا بانک به تنهایی به سمت سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های شخصی سازی قراردادهای مالی حرکت کند یا آنکه باید با تشکیل کنسرسیومی این موضوع انجام شود؟ اظهار داشت: البته درست است که استفاده از این فناوری ها نیاز به سرمایه گذاری دارد، ولی راهکار این است که استفاده کنندگان از فناوری های نوین، خود تبدیل به یک شرکت شوند و بتوانند تامین منابع مالی و سودآوری را برای توسعه کسب و کارشان به کار بگیرند.

عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه در عین حال افزود: از سوی دیگر ما نیز وظیفه داریم تا از ایجاد و توسعه این شرکت ها حمایت کنیم.

مدیرعامل بیمه سامان افزود: به عنوان نمونه در مورد موضوع شخصی سازی صدور بیمه نامه ها، بیمه گران می توانند به جذب منابع برای شرکت هایی که این فناوری را در اختیار صنعت بیمه قرار می دهند کمک کرده یا بخشی از منابع خود یا سایر تامین کنندگان مالی مانند بانک ها، صندوق های سرمایه گذاری و خطرپذیر را در اختیار آنها قرار دهند.

ضرابیه تصریح کرد: با این حال نیاز این شرکت ها برای توسعه الزاما منابع مالی نیست، بلکه آنها بیشتر به حمایت در حوزه یکپارچه سازی نرم افزارها و تسهیل قوانین و مقررات نیاز دارند. از سوی دیگر شرکت های بیمه یا شتاب دهنده ای مانند «پلنت» نیز می تواند به توسعه این کسب و کارهای جدید کمک کند.

ارسال نظر