هتلداران با بیمه حاشیه امنی برای مهمان‌های خود ایجاد می‌کنند

هتلداران با بیمه حاشیه امنی برای مهمان‌های خود ایجاد می‌کنند

رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران گفت: بیمه برای مهمانان هتل‌ها امری مهم محسوب می‌شود که هتلداران برای پوشش‌دهی ریسک‌های مربوط به آن باید از بیمه‌های بی‌نام استفاده کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از گسترش نیوز، چندی پیش طبقه منفی ۱ و ۲ هتل آسمان شیراز دچار آتش‌سوزی شدید شد که سازمان آتش‌سوزی علت آن وجود تشک‌هایی از جنس فوم، مخازن تینر و گازوییل در نزدیکی این دوطبقه را دلیل آتش‌سوزی اعلام کرد.

محمدعلی فرخ‌ مهر رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در مورد وضعیت بیمه‌ این هتل، اظهار کرد: بخش‌ زیادی از هتل‌های تهران مهمان‌های خود را بیمه‌ می‌کنند که این امر به استانداردها و عرف جهانی نزدیک است اما در سایر شهرهای کشور این موضوع به‌خوبی مشهود نیست و هتلداران اهمیت کمتری به آن نشان می‌دهند.

فرخ‌ مهر ادامه داد: هتل آسمان شیراز که در هنگام ساخت و عملیات جوش‌کاری ساختمان آتش گرفت و خوشبختانه در آن مهمانی وجود نداشت. اگر این هتل فعال بود و دچار حریق می‌شد صدمات و خسارات جبران‌ناپذیری به آن ورود می‌کرد که مهم‌ترین آن به رایج نبودن بیمه مهمانان هتل برمی‌گشت.

رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی به‌عنوان نهاد متولی باید برنامه مدونی را برای فراگیری و اجبار بیمه‌ها پیاده سازد تا تمام هتلداران اقدام به ایجاد حاشیه امنی برای مهمان‌های خود ایجاد کند.

وی بیان کرد: صنعت هتل‌داری بنا به ماهیت خدمات‌دهی آن نیاز به بیمه‌های متنوعی همانند آتش‌سوزی، حوادث، سرقت، وسایل لوکس و... دارد که برای بیمه مهمانان که مهم‌ترین بخش هتل محسوب می‌شوند باید از بیمه‌های بی‌نام استفاده کنند تا توان پوشش‌دهی ریسک‌های مربوط به آن را داشته باشند.

ارسال نظر