شناسه خبر : 7291

بیمه شدگان قرآنی به هفت هزار نفر افزایش یافتند

بیمه شدگان قرآنی به هفت هزار نفر افزایش یافتند

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور ۱۷ کشور خارجی در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: بیمه شدگان قرآنی به هفت هزار نفر افزایش یافتند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، عبدالهادی فقهی زاده صبح شنبه در حاشیه سفر خود به کاشان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اقدامات ویژه معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد بیمه کردن فعالان قرآنی است، اظهار داشت: فعالان قرآنی که در زمینه های آموزشی، تبلیغی و ترویجی فعالیت دارند در تلاش هستیم تا از خدمات بیمه ای بهره مند شوند و بر همین اساس بیمه شدگان قرآنی از چهار هزار نفر به هفت هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بودجه قرآنی افزایش خاصی نداشته است، افزود: متاسفانه با وجود عدم افزایش بودجه معاونت قرآن و عترت با برنامه ریزی و جذب مشارکت های مردمی توانسته ایم به اهداف برنامه ریزی شده خود تا حد مطلوبی دست پیدا کنیم به نحوی که نمایشگاه قرآن با وجود وسعت بالای کار و افزایش قیمت ها با دو سوم هزینه سال قبل برپا شد و ۱۷ کشور خارجی نیز در این نمایشگاه حضور داشتند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد ضمن اشاره به ویژگی های منحصر به فرد کتاب نهج البلاغه ابراز داشت: علامه قطب الدین راوندی نخستین شرح جامع نهج البلاغه را به رشته تحریر درآورده است و بر همین اساس در نظر داریم تا شهرستان کاشان قطب نهج البلاغه کشور نامگذاری و اقدامات در این حوزه نیز با محوریت کاشان انجام شود و بر همین شروع این کار از سال ۹۹ آغاز می شود.

وی با بیان اینکه تمام هزینه نمایشگاه قرآن از معاونت قرآن و عترت هزینه نشده است، گفت: حدود دو سوم هزینه های این نمایشگاه از محل معاونت تهیه و بقیه هزینه ها نیز از طریق مشارکت های مردمی و نهادها تامین شده است به نحوی که در یک اقدام با استفاده از مشارکت ها دو میلیارد و پانصد میلیون جذب نمایشگاه قرآن شد.

ارسال نظر