شناسه خبر : 7290

معاون وزیر کار خبر داد؛

قانون بیمه خبرنگاران اصلاح می‌شود

قانون بیمه خبرنگاران اصلاح می‌شود

معاون امور روابط کار وزیر کار با اشاره به مذاکره با تأمین اجتماعی برای رفع مشکل مغایرت‌های شغلی خبرنگاران، از پیگیری برای اصلاح بخشی از قانون در خصوص بیمه خبرنگاران آزاد خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، حاتم شاکرمی گفت: بخشی از خبرنگاران از بیمه‌های مشاغل آزاد و اختیاری استفاده می‌کنند که تحت عنوان «خبرنگاران آزاد» شناخته می‌شوند.

وی افزود: این گروه از خبرنگاران، کارفرما ندارند و با توجه به اینکه سهم چهار درصدی حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور طبق بند ۴ تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی باید توسط کارفرما پرداخت شود، این تکلیف قانونی «خبرنگاران آزاد» را با مشکل مواجه کرده است چرا که قانون، کارفرما را مکلف به پرداخت حق بیمه چهار درصد مشاغل سخت و زیان‌آور کرده است بنابراین به دلیل اینکه خبرنگاران آزاد، کارفرما ندارند، مشکلاتی در زمینه اعمال سخت و زیان‌آوری برای آنها به وجود آمده است.

شاکرمی تصریح کرد: در عین حال برای اینکه خبرنگاران آزاد بتوانند با پرداخت حق بیمه چهار درصدی مشاغل سخت و زیان‌آور، از مزایای سخت و زیان‌آوری بهره‌مند شوند، در حال رایزنی و پیگیری هستیم تا برای رفع این مشکل، این ماده واحده را به صورت لایحه یا طرح، به مجلس بفرستیم تا این مانع برطرف شود.

 

ارسال نظر