شناسه خبر : 7287

۲۶۰ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در کل کشور وجود دارد

۲۶۰ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در کل کشور وجود دارد

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد ۱۲۴۸ نفر در استان خراسان شمالی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، کریم یاوری در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و تامین اجتماعی از طریق دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که طبق مقررات قانون بیمه بیکاری بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند بیمه بیکاری پرداخت می‌کند، گفت: طبق آخرین آمار تا پایان خرداد سال جاری تعداد ۲۶۰ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در کل کشور داشتیم که از این تعداد تعداد ۱۲۴۸ نفر مربوط به استان خراسان شمالی است.

وی در جهت صیانت از نیروی کار و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها اظهار کرد: استانداران به عنوان رئیس کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید به همراه کلیه اعضاء کار گروه به گونه ای برنامه ریزی کنند که "هر روز یک بنگاه مشکل دار و یا بحرانی را مورد بازدید قرار داده" و از محل بنگاه با همفکری مدیران، کارفرمایان و سهامداران کارگران مشکلات آنها را بررسی ، رسیدگی و حل و فصل کنند.

یاوری افزود: مدیران و کارفرمایان بنگاه های اقتصادی متقاضی اصلاح ساختار اقتصادی می بایستی طرح خود را به تصویب وزارتخانه ذی‌ربط برسانند و تمامی کارگران و کارکنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در طول اصلاح ساختار اقتصادی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می شوند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای مکلف است آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار و همچنین باز آموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و یا مراکز آموزش جوار کارخانجات فراهم کنند که در این خصوص هزینه های آموزش های فنی و حرفه ای مقرری بگیران بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری تامین و پرداخت می شود.

یاوری تصریح کرد: کارگران مجرد مشمول قانون بیمه بیکاری حداقل شش ماه و حداکثر سی و شش ماه و کارگران متاهل و متکفل حداقل دوازده ماه و حداکثر پنجاه ماه به نسبت سابقه کاری و بیمه پردازی می توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی گفت: تمام کارگران مشمول قانون کار، تامین اجتماعی که در اثر حادثه ناشی از سیل از کار بیکار شده اند حتی اگر کمتر از شش ماه بیمه پردازی داشته باشند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.

ارسال نظر