شناسه خبر : 7262

بیمه‌ها با ۱۲ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شدند

بیمه‌ها با 12 هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شدند

نماینده مردم در مجلس دهم،گفت: بیمه‌ها در دو سال گذشته با حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شدند.

به گزارش چابک آنلاین، محمدجواد جمالی نوبندگانی، گفت: یکی از که مشکلاتی که بیمارستان‌ها با آن مواجه هستند، این است که، اعلام شده بیماران نباید برای تامین تجهیزات پزشکی از بیمارستان خارج شوند، بنابراین آنها انتظار دارند که این مراکز تمام لوازم مرتبط با ارتوپدی، مغز و اعصاب و ... را داشته باشند، از سوی دیگر شرکت‌ها هم بدون دریافت پول نقد این اجناس را در اختیار بیمارستان‌ها قرار نمی‌دهند و بیمه‌ها نیز تا سال بعد مطالبات بیمارستان‌ها را پرداخت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت نباید به این صورت اجرا می‌شد، چراکه یک نوع افسار گسیختگی ایجاد کرد، از سوی دیگر رقابتی که برای برخورداری تمام مراکز درمانی از دستگاه‌های ام آر آی و سی تی اسکن ایجاد شده، مشکلاتی را هم برای بیمارستان‌ها و هم بیمه‌ها ایجاد کرده است، چرا که بدون حساب و کتاب اقدام به تجویز این نوع آزمایش‌ها می شود و اتلاف وقت و هزینه زیادی را به همراه دارد که باید از تداوم این روند جلوگیری شود.

جمالی نوبندگانی افزود: بیمه‌ها در دو سال گذشته با حدود 12 هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شدند که براساس مصوبه مجلس از مبلغ 8 هزار میلیارد تومان اوراق قرضه استفاده کردند، اما چنانچه این روال در فعالیت بیمه‌ها تداوم یابد، ادامه کار برای این مراکز کمرشکن و طاقت‌فرسا خواهد بود.

 

ارسال نظر