شناسه خبر : 7178

وجود گذرنامه و بیمه‌نامه برای تردد از مرز در اربعین الزامی است

وجود گذرنامه و بیمه‌نامه برای تردد از مرز در اربعین الزامی است

فرماندار خرمشهر گفت: باید این مطلب به‌صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود که وجود گذرنامه و بیمه‌نامه برای تردد از مرز در موسم اربعین الزامی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر،کورش مودت، فرماندار خرمشهر در پنجمین جلسه ستاد اربعین شهرستان خرمشهر که با حضور شهرستان‌های معین در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم اینکه هزینه‌ها و ویزا میان دو کشور ایران و عراق برداشته‌شده است اما داشتن کارت شناسایی معتبر برای اتباع ایرانی و غیر ایرانی الزامی است.

وی افزود: باید  در این خصوص شهرستان‌ها و استان‌های معین همین‌طور رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی را به‌صورت گسترده انجام دهند تا زائرانی که از راه دور به مرز مراجعه می‌کنند به دلیل ناآگاهی دچار مشکلی نشود.

فرماندار خرمشهر در ادامه از فراهم شدن امکانات برای تسهیل گذر زائران از مرز شلمچه خبر داد و گفت: موضوع مسائل ارزی نیز بررسی‌شده است و برای اربعین امسال زائر کارت پارسیان مستقر خواهد بود تا مشکل حمل وجه نقد نیز رفع شود.

مودت آمار گذر امروز از مرز شلمچه را بیش از ۱۲ هزار نفر و میزان گذر از اردیبهشت از این مرز را غریب به ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد و با یادآور شدن اینکه امسال شرایطی همچون حذف ویزا میان دو کشور ایران و عراق وجود دارد، پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی شمار شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بزرگ اربعین در سال ۹۸ را متذکر شد.

 

ارسال نظر