شناسه خبر : 7170

۵ هزار زن خانه‌دار در زنجان تحت‌پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند

5 هزار زن خانه‌دار در زنجان تحت‌پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ زن خانه‌دار در استان زنجان تحت‌پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر مسعود علیاری، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان درباره بیمه زنان خانه‌دار در  این استان گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ زن خانه‌دار در استان زنجان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرارگرفته‌اند و براساس برنامه ریزی باید تعداد زنان خانه دار به بیش از ۱۱۰ هزار نفر برسد. 

وی با بیان اینکه زنان خانه‌داری که فاقد هر نوع شغل هستند با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه استفاده می کنند، ادامه داد: در این میان حداکثر سن بانوان برای بیمه به۵۰ سال رسیده و خوشبختانه تاکنون هم استقبال  بانوان خانه‌دار از این بیمه خوب بوده است. 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان  به مزایای استفاده از طرح بیمه زنان خانه‌دار اشاره کرد و گفت: بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگی، تعهدات بلند و کوتاه‌مدت بیمه‌ای از مزایای بیمه تأمین اجتماعی زنان خانه‌دار است.

علیاری تأکید کرد: زنان خانه‌دار با داشتن ۲۰ سال سابقه و ۵۵ سال سن و یا ۳۰سال سابقه و ۴۵ سال می‌توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

وی به بیمه دانشجویان اشاره کرد و افزود: از سال گذشته این طرح در استان اجرا می‌شود  و تاکنون بیش از ۶۰  دانشجو تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند. 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان ابراز کرد: اجرای قانون حمایت از خانواده از سال ۹۳ خدمتی دیگر از سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه زنان خانه‌دار و خانم‌های مجرد و بیمه دانشجویان هم‌جهت ایجاد امنیت خاطر و آرامش  روانی از برقراری مستمری در آینده است

 

ارسال نظر