شناسه خبر : 7162

سهام شرکت‌های بیمه برای فعالین بازار سرمایه جذاب نیست/حاشیه سود شرکت‌های بیمه در بورس پایین است

سهام شرکت‌های بیمه برای فعالین بازار سرمایه جذاب نیست/حاشیه سود شرکت‌های بیمه در بورس پایین است

مدیرعامل شرکت کارگزاری آینده نگر خوارزمی با بیان اینکه" سهام شرکت‌های بیمه چندان جذاب نیستند،" اظهار کردکه"ضریب خسارت شرکت‌های بیمه نسبت به حق بیمه‌ای که دریافت می‌کنند بسیار بالا است و این مساله سبب شده که عملیات بیمه‌ای آنها چندان سود آور نباشد."

 چابک آنلاین زهرا نامداری، حسن قاسمی در گفت‌وگو با چابک آنلاین گفت: در روزهای اخیر گزارش های سه ماهه عملکرد شرکت ها ارائه شده و شرکت های حوزه معدنی، فلزی و پتروشیمی وضعیت مناسبی به لحاظ تولید، فروش و صادرات داشته اند، اما اقبالی از سمت فعالین بازار سرمایه به سمت آنها نشد.

وی افزود: با توجه به اینکه نشانه هایی ازبروزرکود دراقتصاد کشور دیده می شود، فعالین بازار سرمایه این نگرانی را دارند که این روند تولید و فروش تا پایان سال جاری ادامه دارد یا خیر.

مدیرعامل شرکت کارگزاری آینده نگر خوارزمی ادامه داد:رکود اقتصاد جهانی نیز بر این مساله بی تاثیر نیست، اما با همه این اوصاف قیمت سهام این گروه ها مستعد رشد بوده و سهام آنها ارزنده است.

قاسمی، سهام شرکت های بیمه ای را فاقد جذابیت دانست وعنوان کرد: بیمه صنعتی است که ریسک بخشی از فعالیت های اقتصادی را پوشش می دهد و این مساله بر روی حاشیه سود آنها تاثیر گذار است.

وی، افزود: در بررسی فعالیت شرکت های بیمه ،ضریب خسارت آنها به نسبت حق بیمه ای که دریافت می کنند، بسیار بالا است و این مساله سبب شده که عملیات بیمه ای آنها سود آور نیست.

مدیرعامل شرکت کارگزاری آینده نگر خوارزمی اظهار کرد: در این میان شرکت های بیمه ای که بر روی فعالیت های دیگر سرمایه گذاری کرده‌اند،و سهام مناسبی خریداری کرده اندسود بهتری نسبت به مابقی شرکت های بیمه نشان می دهند.

 

ارسال نظر