شناسه خبر : 7154

تولیدکنندگان صنایع دستی در لیست بیمه قرار می‌گیرند

تولیدکنندگان صنایع دستی در لیست بیمه قرار می‌گیرند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از بیمه شدن تولیدکنندگان صنایع دستی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه منعقد شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه جمعه بازار صنایع دستی در تهران برگزار می شود، افزود: ما به دنبال بیمه تولیدکنندگان صنایع دستی هستیم، در گذشته تعهدی دولت با سازمان تأمین اجتماعی داشت و صنایع دستی نیز جزو بیمه قالیبافان مطرح می‌شد، ولی اکنون لیست جدیدی را در این خصوص قبول نکردند و ما نیز به دنبال استفاده از بیمه روستائیان و عشایر که بازنشستگی نیز دارد، برای تولیدکنندگان صنایع دستی رفتیم و در این خصوص نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد. 

وی ادادمه داد: 21مرداد هم جشنواره صنایع دستی روستائیان و عشایر در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم که جمعه‌بازارهای صنایع دستی را با همکاری شهرداری در تهران راه‌اندازی کنیم و جمعه‌بازارها کار ویژه و تحولی در اقتصاد صنایع دستی ایجاد می‌کند.

جانفشان در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در بخش موزه‌ها است تا از این حالت نیمه‌تعطیل خارج شود و هر هفته یک رویه هنری در موزه‌ها برگزار می‌شود تا موزه‌ها نیز به وسط میدان بیایند و مردم بیشتر در آنجا حضور داشته باشند. 

 

ارسال نظر