شناسه خبر : 7151

شهرستان بانه ۶ هزار سرپرست خانوار فاقد بیمه دارد

شهرستان بانه ۶ هزار  سرپرست خانوار فاقد بیمه دارد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: در بانه ۶ هزار و ۲۷۳ نفر سرپرست خانوار فاقد هرگونه بیمه شناسایی شده‌اند که باید در سال ۹۸ یک هزار و ۳۸۰ نفر تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

به گزارش چابک آنلاین، به نقل از ایرنا جبار احمدپور، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: سهمیه جذب بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کردستان در سال جاری ۱۲ هزار و ۸۶۶ نفر تعیین شده است.

جبار احمدپور اظهار داشت: با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۵۸ هزار و ۴۲۳ نفر سرپرست خانوار فاقد هرگونه بیمه در استان شناسایی شدند که برای تحت پوشش قرار دادن آنها برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار و ۳۶۷ نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند، افزود: ۷۴ نفر کارگزار در استان مشغول انجام بیمه کردن مردم هستند.

احمدپور در خصوص شرایط شهرستان ها در این راستا اضافه کرد: در بانه ۶ هزار و ۲۷۳ نفر سرپرست خانوار فاقد هرگونه بیمه شناسایی شده اند که باید در سال ۹۸ یک هزار و ۳۸۰ نفر تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا بیجار ۳ هزار و ۱۴۳ نفر شناسایی و باید ۶۹۱ نفر تحت پوشش قرار بگیرند، یادآور شد: شهرستان مریوان ۷ هزار و ۶۲ نفر شناسایی که باید یک هزار و  ۵۵۳ نفر تحت پوشش، سقز ۶ هزار و ۷۵۷ نفر که باید یک هزار و ۴۷۸ نفر تحت پوشش قرار می گیرند و سنندج ۸ هزار و ۳۹۶ نفر که باید یک هزار و ۸۴۸ نفر تحت پوشش قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: سروآباد ۴ هزار و ۳۵ نفر شناسایی که باید ۹۰۰ نفر تحت پوشش باشند، دیواندره ۵ هزار و ۵۳۴ نفر که باید یک هزار و ۲۱۸ نفر تحت پوشش قرار بگیرند، دهگلان ۴ هزار و ۱۴۴ نفر شناسایی شده اند که ۹۱۲ نفر تحت پوشش می شوند، کامیاران ۶ هزار و ۷۸۳ نفر که یک هزار و ۴۹۳ نفر و قروه ۶ هزار و ۲۹۶ نفر شناسایی شدند که باید یک هزار و ۳۸۵ نفر را تحت پوشش قرار دهند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سازمانی دولتی است که جزء زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و از آغاز فعالیت خود در سال ۱۳۸۴ تاکنون در استان کردستان ۴۳ درصد جامعه هدف را تحت پوشش قرار داده است.

 

ارسال نظر